tvätt!!!

Ja, då var man hemma igen.. Efter en skön helg med familjen vilket innebär sovmorgon, lagad mat, barnpassning osv.. Genast när man kliver innanför dörren är man tillbaka i verkligeheten...
För de första ser just nu mitt hus ut som en byggarbetsplats.. Bräder som ska målas, isolering överallt! Och för de andra: MIN TVÄTT HÖG (eller högar)!! Fattar inte hur de kan bli så, jag gör inget annat än att tvättar.. Igår fick ja sortera den gigantiska högen i tvättrummet (eftersom ja bara tittat på den i ca 2 v tid). Shit, där var ju kläder ja hade glömt bort att jag hade... När ja bodde i vår lägenhet i Farsta 3 trappor upp med liten baby, var tvättmaskin de enda ja önskade mig.. Men då hade man 1 tid i veckan å tvättade då upp all smutstvätt man hade.. Just nu känns de mycket mer atraktivt... Man blir aldrig nöjd va!? Typiskt svenskt tror ja...

image21

Har varit på jobbet idag, de bara dröser in nya sommarplagg... Och idag, när de va så ljummet ute blir man verkligen sugen på att köpa alla dessa strandklänningar å linnen..
När ja tänker efter så tror ja att ja nästan varje dag gör ett inköp på jobbet (H&M).. Idag tex: 1 par ur söta shorts i orange/cerise (som för övrigt blir sommarens stora färger) till Ängla, I kornblå klänning till mig (bara eftersom ja var genomsvett då ja tog vinterjackan på mig!) och en solkeps till Ängla,,
Innan de sprang ja förbi Vero Moda å där fanns de ett par knickers för endast 159.50:- Då måste man ju bara slå till eller hur? Å eftersom ja börjat få skrattrynkor vid ögonen gick ja till Åhlens å köpte ögonkräm å då slank även en dagkräm som man succesivt blir brun av och även ögonmakeup remover... Allt i märket Lumene som ja älskar!
En sak jag älskar är att handla billigt! Eftersom ja tröttnar så fort på kläderna hade de varit en stor sorg att ha pungat ut med för mycket pengar.. Skulle aldrig få för mig att köpa dyra märkeskläder, förresten brukar de vara rätt tråkiga å strikta.. De finns dock vissa designers som lyckas, men ändå-Nej!
Tacka vet ja H&M, Vero Moda; Gina Tricot (som tyvärr inte finns i K-stad, vilket kanske är tur för min del. Skulle bli ruinerad!)... Ja gillar dessa butiker...

Nu tillbaka till vardagen igen, ska gå å sätta på en maskin med tvätt...

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag sitter här i min lägenhet med tvätthögen. ingen tvättmaskin och man måste boka tvättstugan en vecka innan. Inte kuL!

2007-04-11 @ 21:19:59
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: zara

nej.. de där med tvätt alltså..

2007-04-12 @ 08:51:37
Postat av: Zandra

sant aldrig kul m tvätt, varför tvätta när man kan shoppa?! ;)

2007-04-12 @ 16:45:07
Postat av: Sandra

Men shopping är ju för underbart :]

2007-04-13 @ 18:43:21
URL: http://ardour.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0