arg som ett biiiiiii

Jag är arg, trött, illsken så detta kommer inte bli ngt roligt inlägg.. Inte för dom senaste vart de häller.. Har lixom ingen tid över längre.. På eftermiddagarna består min tid åt städning, matlagning, tvättning å Ängla & Emil tid.. På kvällarna är de rena kaoset å som de känns just nu, rena helvetet!!!
Jag älskar Ängla mest av allt på jorden, tro inget annat.. Men de går inte att lägga detta barn! Vi har provat alla knep å knåp & jag blir snart tokig!!! Jag själv är trött som ett as som stiger upp 6:00 varje morgon och får ibland sitta uppe till 23:00 för att Ängla ska somna innan mig (eftersom hon ska somna i sin säng)..
Varje kväll slutar därmed i bråk och irritationen sprider sig i hela familjen...
Just nu känner jag mig som världens sämdta mamma & ärligt talat är de första gången jag känner mig just som de.. Vi måste hitta ett sätt, men när man provat alla sätt vad gör man då?

Jag skiter i Prison Break idag å går å lägger mig!!!!!

Ursäkta mitt dåliga humör, men ibland måste man spy galla!!

(en sak som gör mig glad iaf är att jag får ligga hemma i soffan med Emil istället för att sitta på en stel nobelmiddag!!!)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha inte något dåligt samvete för det.Alla föräldrar blir tokiga emellanåt,speciellt när man är trött sjålv..Den här damen är en natt uggla .Kanske hon skulle ha en liten cd med en sago bok som hon kunde lyssna på o varva ner..Linn lyssnade ofta på det när hon var mindre...puss

2007-12-10 @ 21:34:47
Postat av: Åsa

förstår dej!! Jobbigt sånt.. Alla blir irriterad på sina barn, så e de.. Ja har haft turen att min son ALLTID somnat tidigt, typ 7-halv åtta.. Men syrrans lilla e uppe te 24.00 typ, å hon blir som dej!! Hon vet inte heller vad hon ska göra, provat allt precis sem er!!
Hoppas ni kommer på något bra knep.. Lycka te

2007-12-10 @ 21:38:16
URL: http://upptagen76.blogg.se
Postat av: Olle

Jag känner igen det där. Och om man går ner till deltid får man egentligen inte mer tid över, eftersom barnen då är hemma och stökar till mer, så att man måste lägga mer tid på städning.

2007-12-10 @ 21:41:04
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: SSM

Sover hon middag? Annars så kan man sluta med det. När vaknar hon på morgonen? Väck henne tidigare om hon vaknar sent.

2007-12-10 @ 22:07:22
URL: http://sexysoccermom.blogg.se
Postat av: Olle

Ja, det där med eftermiddagsluren kan ställa till problem. Vi höll på att bli tokiga på Jasmine när hon sov middag på dagis. Hon var omöjlig att få i säng på kvällen, och sen var hon ändå uppe med tuppen och krävde service vid 5-6 på morgonen. Till sist fick vi säga till dagis att inte låta henne sova på eftermiddagsvilan.

2007-12-10 @ 22:29:28
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Carina Persson

Zara-vännen! Du är VERKLIGEN INTE en dålig mamma. Jag har haft samma helvete med bägge mina flickor. De höll på likadant bägge två under väldigt lång tid. Och Linnea gör det fortfarande. Hennes syster ber mig att ta ut Linnea från rummet ibland, för stackars Emilia kan ju inte somna när hennes syster springer upp och ner hela tiden. Det är toa-besök (trots att hon inte behöver.HOn går in och sätter på kranen bara och tror att jag köper det. Hon tror nog att hennes gamla mamma har IQ som en nystekt fiskpinne)

Men vet du vad som har lugnat dem ofta när de har varit som värst? Lite massage. Det behövs oftast inte så lång stund. Det hjälpte på mina flickor. De kommer till ro och tänker inte på att springa upp.Ofta somnade de innan jag var klar. Bara lägg henne på mage och tryck lite försiktigt med händerna över ryggen på henne. I början tänkte jag: Ska jag sitta och massera dem nu varje kväll? Då får jag ju ändå inte de där dyrbara ensam-timmarna på kvällen. Men jag upptäckte snart att det faktiskt är 100 gånger bättre att massera i tio minuter än att ha dem springandes upp och ner i timmar tills man själv däckar av utmattning. Du kan ju prova några gånger. Hon behöver ju något som får henne att koppla av och varva ner.

Själv sover jag nästan ingenting just nu, men det har ju sina förklaringar, och du vet varför så jag behöver inte skriva det. (orkar inte.Försöker koppla bort allt sådant nu för att orka med torsdagen) Men vet du vad jag gör när jag fortfarande ligger vaken vid 4 på morgonen (ska upp kl 6). Jo, jag köpte ett kassettband där Kristina Lugn läser sina egna dikter. Och jag säger bara: Åt helsike med Rohypnol och annan sömnmedicin. Kristina Lugn söver mig inom fem minuter.... Kanske du ska prova det på Ängla :-)

Ha det så bra, Zara. Hälsa Emil.

Kram från Carina

2007-12-11 @ 00:31:43
URL: http://carina69.blogg.se
Postat av: Jossan

Jobbigt. Jag gav upp faktiskt och lade Nova hos oss igen men i egen säng bredvid vår. Då sover hon hela natten, men hon är ju bara 1 ½ så förstår om du ej vill ge upp det ni säkert kämpat för. Att vara ute mycket brukar ju ge verkan samt att ej ge något av sötare slag att äta på eftermiddag o kväll .Och antar att Ängla inte sover på dagen ? Sådant där är hur svårt som helst. Men kanske en film på rummet att titta på, eller ljudband, lugn musik ? Men jag antar att ni testat allt detta ... du måste vara helt slut !
Mitt "problem" är liksom det motsatta ... damen vill sova runt 18.30-19 men vaknar gärna 5 ! Idag vaknade hon dock 6 jipee och somnade 19.30 ...

2007-12-11 @ 06:41:25
URL: http://www.josefina82.blogg.se
Postat av: zara

tack gör alla tips.. Ni e för goa.. Eftermiddagssömn har ängla knappt aldrig gjort.. så de kan de inte vara, men ja ska försöka några av era tips!! TACK

2007-12-11 @ 07:09:43
URL: http://zara82.blogg.se
Postat av: maggie

Jag tror alla har mer eller mindre problem med att lägga sina barn. Tilde somnar tillslut men det tar ändå tid. Hon vill alltid att vi ska ligga kvar så det kan ta upp mot 2 timmar. Det börjar bli bättre. Men jag har nog inga tips som ingen annan har gett dig. Jag läser för Tilde sedan berättar jag en egen liten saga. Just nu handlar dem om tomten. Kram på dig och brusa inte upp för mycket. det är inte bra för nerverna.....*skratt*

2007-12-11 @ 10:42:40
Postat av: milo

Tjena tjejen, du behöver verkligen inte känna som du gör. Alla har varit i din sits.Kanske inte med att lägga barnen men det finns annat.Mina barn lyssnade också på sagor i sina CD så vi hade inga problem. Nu råkar jag ju känna fröken Ängla rätt väl så jag kan förstå hur hon försöker köra med dig,ha, ha. Ge dig inte prova dig fram.Milo

2007-12-11 @ 16:31:11
Postat av: Mrs Porter :)

Håller med om att massage är bra för barn som inte kan sova. Det finns enkla fot och handmassager som är sövande, även en bra variant som man kör utanpå nattlinnet på ryggen sk. "Solsagan". Men du, det gör ju inget om hon somnar i er säng, låt det inte bli en principsak.

2007-12-12 @ 18:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0