känsligt ämne

Vet knappt om jag vågar beröra ämnet, men det känns svårt att inte göra det.
Jag har själv haft mina dagar i rampljuset och vet hur det känns att vara "jagad" av pressen och svenska folket.
Men jag har aldrig blivit anklagad för något brott, men om jag skulle bli det skulle de blåsas upp.
För har du en gång stått i rampljuset är du världsartist så fort du gjort bort dig, inte sant?

Mannen som misshandlat som fru:
Ni vet säkert lika väl som jag vid detta läge vem mannen är.
(jag tänker inte skriva ut hans namn här)
Min första tanke var "HAN! Vilken jävel, de kunde man aldrig tro!"
I kväll halkade jag in på hans fru, tjejen som skulle blivit misshandlad.
Hon ger en helt annan historia.
Denna tjej har under många år lidit av panikångest, och skadat sig själv.
Det hela som såg ut som hustru misshandel var enligt henne en panik attak som mannen försökte stoppa.
Jag själv har panikångest och vet hur starkt ett sådant kan se ut. 
Hade någon sett mig och min mamma när vi brottades med mina attacker hade dom säkert trott de var slagsmål.
Jag säger inte varken det ena eller det andra om detta för jag var inte där.
MEN,om han är oskyldig (som oxå hans fru påstår, ja hon kan oxå skydda honom?) så kommer det aldrig att bli lätt att komma tillbaka till livet eller som artist. Varför? För det stod ju i tidningen att han var en hustru misshandlare!

Mannen som utnyttjat en minderårig sexuellt:

Ja, visst finns det inget värre & äckligare än män som ger sig på barn,NEJ!
Jag sökte även upp denna bloggande man för att se vad han säger till sitt försvar.
Han kom till "stället" där hans spelning skulle äga rum.
En i hans crew har sex med en tjej, inget mer med det. Båda var tydligen med på det.
Artisten entrar sedan scenen och gör ditt gigg.
Efter spelningen möter han polisen som säger att han är misstänkt för sexuellt utnyttjande av minderårig.
Han blir senare släppt, åker hem.
När hans sedan kliver ut  från sitt hus dagen efter möts han av papparzzi som redan målat ut honom som våldtäktsman!
Den här mannen har barn som kan läsa.

Jag vet inte vad som hänt i någon av dessa fallen.
Men anklagelserna är grova, har dom gjort det är det helt rätt att sätta dit dom.
Men om inte, hur ska dom någonsin kunna fortsätta med deras artisteri?
 

Tänk om det var jag som fått den där panikattacken och Emil skulle försökt rädda mig?
Tänk om vi efter det skulle ha fått stå ut med folks blickar om att han skulle vara en kvinnomisshandlare.
Att jag skulle vara ett offer.

Eller att en tjej skulle anklaga Emil för sexuellt utnyttjande bara för att vi valt att sjunga.

Usch, jag vet inte vart jag vill komma med detta egentligen.
Kanske skulle jag inte skrivit något alls om det?
Men det berör mig.
Man är i en utsatt situation som artist, så mycket vet jag.

Tänker inte tidningarna på nära & kära?
Nej, dom vill bara sälja lösnummer!

(Återigen, jag säger fortfarande inte att dessa män är oskyldiga. Bara OM!)





Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Ja, det är hemskt vad media kan göra mot folk. Jag vet vilka båda dessa artister är och är de oskyldiga är det fruktansvärt. Jag tror faktiskt att de kan vara just oskyldiga. Hemskt är det i allafall. Och ang. detta med panikångest så har du verkligen rätt i det du skriver. Min Peter led av panikångest, svår sådan, så jag vet hur det kan vara. Jag har själv panikångest då och då. Men Peters var mycket, mycket värre. Jag hoppas verkligen att desse bägge män får upprättelse, om de är oskyldiga.



Hoppas att allt är bra med er alla tre. Vi är så glada för våra fina halsband, både jag och MarKKKKKKKus. :-)



Kram till er alla tre från



Carina och barnen

2008-09-15 @ 22:39:28
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Carina Persson

Förresten, du har ett pris att hämta i min blogg.



Kram

2008-09-15 @ 23:03:02
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Maria

Jga har ingen aning om vilka artisterna är. har inte lyckats hitta nått

2008-09-16 @ 08:01:01
Postat av: mamma

Hej vet oxå vilka det är .håller faktiskt med dig,alla är oskyldiga tills motsatsen bevisas..Ja tänk när du var sjuk,ruggigt jobbigt hade vi..älskar dig

2008-09-16 @ 10:52:38
Postat av: Eva

Jag har faktiskt inte den blekaste om vilka det gäller... Alla är ju som sagt oskyldiga tills annat bevisas.

2008-09-16 @ 12:43:19
URL: http://kumlisenskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Olle

Ja i våldtäktsfallet du nämner är det ju svårt att veta vad som är sant. Det finns ju säkert många manliga artister som svinar och utnyttjar groupies och det finns många tonårsbrudar som ljuger ihop vad för skit som helst bara för att få uppmärksamhet. Sannolikheten för att det är det ena eller andra som hänt är nog 50/50.



I misshandelsfallet tycker jag hustruns version låter trovärdig.



(Jag vet inte alls vilka människor det gäller)

2008-09-16 @ 12:45:23
URL: http://cannibal.blogg.se/
Postat av: Anki

Det är aldrig rätt att göra något mot en annans vilja.

Jag vet oxå vem artisten och tjejen är. Hon är nämligen en föredetta klass kompis tillmin dotter.

2008-09-16 @ 12:57:17
Postat av: carro

det sjuka e att man alltid blir såå nyfis på vilka det är!!! du måste nästan maila mig eller messa det, förstår du inte vill skriva det här. detta har jag inte alls hängt med på.

kraam C

2008-09-16 @ 14:35:28
URL: http://caroline79.blogg.se/
Postat av: Milla

Om det är rimligt att bli så fruktansvärt sönderslagen av en panikångesattack blir det upp till polisutredningen att visa.

2008-09-17 @ 06:46:14
Postat av: Mia

arsch han är ju häktad,tjejens story är inte trovärdig nog.

2008-09-17 @ 21:30:02
Postat av: Eva-Marie

Inte är det lätt att ständigt vara i rampljuset - det förstår nog alla. Det måste vara jobbigt att känna sig påpassad jämt. Tack och lov är väl pressen ganska snälla mot dig och Emil nu när ni bor här och inte i Stockholm - eller? KRAM

2008-09-18 @ 00:11:25
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0