dom två små grisarna & jag

VILKEN MORGON!
I dag var det prövningarnas morgon..
Ängla började på dagis och när man är mamma ledig måste dom börja kl 9:00.
En tid son inte riktigt passar denna familjen.
Ängla är för det första ingen morgon människa.
Innan har hon alltid börjat 10:00 (oftast i alla fall) och vi har aldrig behövt stressa.
I dag skulle inte bara hon upp, äta & kläs på.
Nej, även jag och de två små grisarna ;)
Mitt i allt ska dom oxå äta.
Det går inte bara att häva upp tutten och slänga till en droppe som med en bebis.
Nä, här ska ammas lite och flaskas lite..
Matningen av två går inte riktigt på ett kick.
Vilda som som även låg och sov fick jag väcka :(
MEN, kl 9:00 stod vi i alla fall på dagis, påklädda & mätta!
DE NI!
Värt en medalj!



Pratade med underbara Stina idag (SAREK).
Planerade lite inför hösten!
Som jag längtar att få komma ut å spela med gänget igen!
3 okt har jag mitt första jobb i STHLM! :)



Kommentarer
Postat av: :: Fy F A N vad jag har saknat dej !! (L)::

Skooojigt !!

2009-08-10 @ 11:20:46
URL: http://tycjan.blogg.se/
Postat av: milo

Skönt att det funkar med tider, allt faller snart på plats, och rutinerna börjar komma. Kan inte Emil gå bort till dagis med Ängla? Han kan väl krypa ner o sova en stund till efter lämningen? Det skulle underlätta för dig på morgonen.Kramizzzar Milo

2009-08-10 @ 12:31:42
Postat av: mamma

bra jobbat,men de är inte bra att stressa..puss

2009-08-10 @ 15:28:08
Postat av: Kajsa i Kristianstad

Oj kan förstå att det är stressigt. Vi väntar vårt andra barn nu på torsdag och min son som är 3 ska tillbaka till sitt dagis i nästa vecka. Då har de nu i besparingstider ändrat tiderna för föräldrarlediga till 8.15-11.15 varje dag. Innan hade man ju 5 timmar 3 dagar i veckan. Detta kommer att stressa ihjäl mig. Hoppas att ni har det bra även om det är tufft



2009-08-10 @ 16:52:00
Postat av: Linda

Lite nyfiken.... men hade det ine varit lättare att ha den stora flicka hemma. Jag har en pojke på 4 år och två små tvilling töser på 4 månader och vi är hemma och myser och tar det lugnt alla 4:a..... Inte alls bra fr någon av er att stressa runt:)

Välmening!

Linda

2009-08-10 @ 23:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0