Lilla Mamma!

På vägen hit i Lördags blev mamma dålig.
Yr i huvudet och illamående.
Hon tappade minnet på bland annat vad vi heter och vad saker och ting var.
På eftermiddagen när jag kom hem från Barnenes dag hade hon vilat och var okej, men med huvudvärk.
Jag och resten av familjen tyckte att hon skulle åka in och kolla upp det, men inte!

I går började hon bli lite yr igen..
Jag sa till henne att nu ringer du i alla fall sjukvårdsupplysningen.
Deras svar var:
"Du måste åka in direkt. Ska vi skicka en ambulans!?"

Så hela dagen gick vi i oror om vad det kunde ha varit.
Man misstänkte ju att det var blodpropp.
Man vet ju att ens föräldrar kan dö, men på något vis känns dom odödliga.
Det är ju alltid dom som finns där när man behöver dem...

Hon gick igenom en massa prover, röntgen osv..
Röntgen visade att det inte varit en blödning.
Sedan fick hon göra ryggmärgsprov för att se om det varit en blödning som inte syntes på röntgen eller om det kunde vara en bakterie på hjärnan.
Det provet visade inget så man kunde inte se något som var farligt.
PUH!
Men dom misstänkte att det kunde varit en "TIA" som dom kallar det.
En blodpropp som går upp i huvudet men som löses upp av sig själv.

Jag är så glad att det inte var något allvarligar med mamma!
Hon är min bästa vän & min dagbok!
ÄLSKAR DIG MAMMA!
Du är min förebild.

Skräm mig inte så igen!


Kommentarer
Postat av: Linda Piri

Åh herregud, vad jag blev skrämd när jag läste!! Stressläste mig igenom hela inlägget med en klump i halsen... Puh... Shit vad skönt att det inte var något allvarligt! Tänkte ju direkt på min mamma som fick en hjärnblödning jue... Bamsebamsekram på er alla!

2009-08-03 @ 10:51:21
Postat av: Therese

Usch så otäckt. Hoppas hon mår bra igen och att hon håller sig frisk.

2009-08-03 @ 13:02:56
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Usch vad hemskt med din mamma. Hoppas att allt ordnar sig nu. Be henne vila och ta det lugnt.kram milo

2009-08-03 @ 14:42:44
Postat av: nillan

usch..

hoppas hon könner sig bättre och att de inte kommer flera..

ha de bäst...

2009-08-03 @ 17:24:43
URL: http://letmeebe.blogspot.com
Postat av: jessica

jag vet precis hur du känner det. Min mamma fick flera tia-attacker för ca 11 år sedan. Blev förlamad i vänster sida. Hon låg inne i tre dagar, men blev tack och lov bra igen.

Man får kämpa tillsammans i sin familj och glädjas åt små vardagssaker. Men precis som du är min mamma också min bästa vän.

2009-08-03 @ 19:04:12
Postat av: mamma

älskade dotter du är med min dagbok..saknar er så fruktansvärt..Älskar dig.puss

2009-08-03 @ 20:42:18
Postat av: mio

Skönt att det gick tillbaka! Hon måste vara rädd om sig!

2009-08-03 @ 23:27:34
URL: http://metrobloggen.se/emilfan
Postat av: Camilla B

Läser ditt inlägg med en klump i halsen o förstår precis dina känslor.Så skönt att allt blev bra iallafall..Säger som mio ovan hon måste va rädd om sig...

2009-08-04 @ 00:23:01
Postat av: Emma

Åh vad fruktansvärt, tack och lov att det gick bra. Hälsa din mamma och ge henne en stor kram, hon är en fantastisk stark kvinna, precis som du!! Kram Emma

2009-08-04 @ 06:24:12
Postat av: Astrid

Hei,jeg fant din blogg via et visst danseband og deres blogg,i sommer.Vil ikke skremme noen,men les litt om TIA på nettet.Det kan være et forvarsel om hjerneslag,så det er viktig med forebyggende behandling.Og hvis din mor skulle få lignende symptomer igjen,må hun ikke bare tenke "nei,det er sikkert ingenting,jeg ble jo så grundig undersøkt forrige gang".Svimmel og uvel kan man jo føle seg,men det var litt skummelt at hun ikke husket deres navn. Jeg har aldri sendt kommentar til noens blogg før,men følte at jeg måtte gjøre det nå.Du skrev jo ikke om det var satt igang forebyggende tiltak.Det angår ikke oss blogglesere,men siden du ellers fortalte såpass detaljert.. Lykke til videre med dine skjønne barn og fine familie.Har selv et barnebarn på 2 år,en liten jente som jeg planlegger å bestille et av dine smykker til senere.

2009-08-04 @ 10:16:34
Postat av: Eva

Men usch!! Tack o lov att allt gick bra!

2009-08-04 @ 11:24:54
Postat av: Mia

Oj vad hemskt! Är allt bra med henne nu? Ni verkar ha en helt underbar relation, blir varm i hela hjärtat när jag läser det!



Saga blev så besviken över att Ängla inte var på dagis igår, när kommer hon igen?

Ja vi kan väl försöka planera in en liten lekträff för dem nu snart. Söndag passar oss om Ängla vill komma en sväng, annars kan ju Saga komma en em till er mitt i veckan när vi jobbar om det funkar (fast blir det inte mycket för dig då...?)



Kramelikram!

2009-08-04 @ 12:01:28
URL: http://blogg.lekvira.se
Postat av: Hartvig

Låt inte tiden rinna iväg. Ta hand om mamsen, och se till att hon förebygger framtida problem.

Vi klarade av Klippanspelningen med den äran.-) tror jag

2009-08-04 @ 16:32:11
Postat av: Mia

Vad skönt att det gick bra! Förstår din oro. Själv vet jag ju tyvärr hur det är att förlora en älskad förälder för tidigt - det är hemskt!



Det låter onekligen som en TIA-attack din mamma hade. Som någon skrev här tidigare är det en varningssignal så säg åt mamma att vara försiktig. :)



/Mia

2009-08-04 @ 18:14:14
URL: http://mias.blogg.se/
Postat av: mio

Hoppas din mamma mår bra! Man blir orolig när nåt händer med er!

2009-08-04 @ 18:58:08
Postat av: Zandra

Åh jag förstår hur oroliga ni måste blivit! kram till er o Mamma Annika!

2009-08-04 @ 21:10:26
URL: http://permozandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0