Människan= elaka?

Jag och Emil har diskuterat här hemma hur många i befolkningen som är elaka!
Fler & fler sitter anonyma bakom sina datorer & hoppas på folk på deras bloggar.
(Diana D´s Ip nummer står på en kille i STHLMs trakten)
Vad får man ut av det?
Mår man bättre själv av det?
Varför går man in på en blogg/hemsida om man inte tycker om personen/artisten i fråga?
Jag tycker inte häller om alla bloggar & artister, men jag skulle aldrig få för mig att hacka ned på dem för att jag personligen inte tycker om dem. Det är ju människor vi pratar om.
Det måste ju ta mer energi än det ger?
Eller har jag fel?
Som jag skrivit inna är jag ganska beskonad från elaka kommentarer men andra bloggerskor tex Engla får ju så mycket skit!
Jag fattar inte hur hon orkar läsa alla elakheter och inte ta åt sig, för visst gör det ont!
Att jag tog åt mig av denna kommentaren är väl främst för jag är extra skör just nu. Men också för att jag alltid (i hela mitt liv) försökt se alla människor & alltid behandla alla lika. Har alltid försökt stötta och lyssna. 
Oftast tänker jag mer på andra än på mig själv. 
Men det kanske inte framgår här, för jag tycks missuppfattas.

Varför behandlar man inte andra som man själv vill bli behandlad?

Tack snälla gulliga blogg läsare för era fina kommentarer!
Ni får mig genast på bättre tankar!

Nu lämnar jag elaka kommentarer & går vidare :)

Kommentarer
Postat av: En läsare

Hej

Det finns många människor som mår bättre av att trycka ner andra. Jag förstår att det kan kännas tufft att läsa men jag är övertygad om att deras liv är relativt tomt och innehållslöst. Som förälder vet man vad som är bäst för ens barn. Och när det gäller förskola så har vi t o m ett politiskt beslut på att det är bra för barnen att vara där i en pedagogisk miljö tillsammans med andra barn. Så stå på dig Zara.

2009-08-12 @ 09:42:12
URL: http://www.metrobliggen.se/biol
Postat av: Åsa

Skit i dem, ja vet inte lätt. Oftast e de såna som hackar på andra, som har stora problem.

Å dessutom anonym, så jävla FEGT!!!

Nejdu Zara du e bra å din blogg e mkt intressant:)

Önskar dej, Emil å era barn allt gott!

Ta inte åt dej av denna hemska, elaka människa. Du har så många fina människor runt om dej, lägg energi på dem:)



Massa styrkekramar Åsa

2009-08-12 @ 09:51:39
Postat av: Maria Svensson

Hej!



Jag har ingen blogg, men undrar en sak. Hur får man veta vem som har ett visst ip-nr? För min syster har haft problem med mycket elaka kommentarer på sin blogg men fick veta att man måste polisanmäla för att få veta vem som har ett ip-nr. Vore snällt om du ville svara på det.



Du har en fin blogg



Kram från Maria

2009-08-12 @ 11:11:51
Postat av: zara

Maria:

På blogg.se kan man se Ip.nr. Kontakta den bloggportalen din syster har & be om hjälp.

Vilka idioter det finns alltså!

2009-08-12 @ 11:19:16
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Harriet

Hej mina vänner skönt att även fast vi inte rings så kan man endå gå in o läsa och se hur ni mår och det är guldvärd;)

Tänker på er o hoppas att få träffa er o barnen....men nu är man faaan så trööött och tung att man orka inte....jag ta ut mig på dagarna sen gråter jag mig tills sömns på nätterna tur att man har en bra MAN som ta hand om mig när jag känner mig liten o svag.....Pussa om alla barnen Love you

2009-08-12 @ 11:51:39
URL: http://kyolaba.blogg.se/
Postat av: jessica

jag tycker dom som hackar är idioter..det är ju din blogg & du skriver ju vad sjutton du vill...vill du gnälla om nåt så får du ju det..kan vara bra att skriva av sig..& sen när man precis fått barn är mna känslig & skör..men tydligen är det la nån gammal gaggig gubbjäkel lr kärring som inte har nåt annat för sig..jag tycker iaf du är duktig som hinner med allt du gör när du har 2 bebisar & en 5 åring...du är stark..ha en bra dag Zara...kram

2009-08-12 @ 11:59:50
Postat av: Maria Svensson

Hej igen Zara! Hon har samma bloggportal som du, så hon vet ip-numret. Men man kan inte få reda på VEM som har ip-nr sa dom till henne. Man kan bara ta reda på i vilken del av landet människan i fråga bor. fick du alltså veta vem som har ip-numret också? för det är DET hon vill veta men fick till svar att hon måste polisanmäla och det vill hon inte

2009-08-12 @ 12:09:01
Postat av: Eva

Men vilken dum och totalt onödig kommentar du fick av henne! Jag tycker om att läsa din blogg just för att den speglar hur DU har det, det är väl klart att det är om dig du skriver och det du tycker är jobbigt/kul/ledsamt etc etc. Det är det som gör bloggar personliga och intressanta att läsa. Nä, skit i såna kommentarer! Kram!

2009-08-12 @ 12:13:44
URL: http://mammamattefru.blogspot.com
Postat av: zara

Hej Maria!

Det var emil som kollade upp det på ngn sida. Kan be honom skriva här igen om han minns vart det var han såg det..



2009-08-12 @ 13:00:28
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Ullis

Ang. att kolla ip nummer finns det en sida www.ipnr.nu

Men det vete katten om man kan lita på den. För skoj skull kollade jag mitt eget ip nr, och fick upp att jag skulle befinna mig i Hyltebruk????

Nix det gör jag inte alls!!

2009-08-12 @ 15:33:34
Postat av: Eva-Marie

Lilla Zara - jag har sällan mött någon så rar och omtänksam som du! Skit i elaka kommentarer (även om det är svårt) - du vet ju vad DU står för! Håller med till 110% i allt du skrivit här. KRAMAR

2009-08-13 @ 00:24:01
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: jessica

hej igen! kan du inte ändra så att du måste godkänna kommentarerna innan dom publiceras..så kanske du slipper dessa idiotiska kommentarerna

2009-08-13 @ 18:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0