Förkylda!

http://2.bp.blogspot.com/_sv6QoFCNs4I/Sd4fJakwVaI/AAAAAAAAAaw/nh_b32mYaQs/s320/f%C3%B6rkyld.jpg

Ja är det inte det ena så är det de andra.
Vi är sällan sjuka (ja förutom livrädd för magsjuka sjuka eller magkatarr) men nu har det slått till oss ordentligt tycker jag. Fast det ena var ju sprutan som vi tog.
Sedan blev Vilda förkyld. Ängla bajsade diareé (vi har inte blivit smittade & jag tror inte det var magsjuka-peppar peppar). Sedan blev Älvin förkyld. I går kväll blev både jag & Emil förkylda i näsan & hals!
Nu tar vi detta sedan får det allt vara bra!

Städat har vi i alla fall hunnit med idag när småbarnen sov middag.
Sen får vi hoppas att det håller sig fint till på lördag då släkten trillar in..
Emil ska jobba som konfrencier & sångare på Lilla Torg i morgon mellan 10-00:00! Vilket jävla arbetspass alltså. Och ute oxå! Ni kan väl gå in och säga hej till honom i tältet om ni ändå är i stan..
Själv måste jag bege mig in till stan med alla tre för att göra lite inköp till dopet som har blivit åsidosatt denna vecka pga sjukdomar! Håll en tumme för mig att Vilda & Älvin sover som änglar i vagnen ;)




Kommentarer
Postat av: mamma

Era stackare,du kan vänta till i morgon om du vill vi blir nog tidiga skulle jag tro..puss

2009-11-20 @ 08:37:52
Postat av: Sara Li

Oj vilket arbetspass Emil ska ha då! Vad är det då som händer på Lilla Torg? Någon speciell tillställning?

2009-11-20 @ 18:00:18
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Om det går magsjuka på tex jobb, dagis eller hemma ska man svälja ca 8-10 hela vitpeppakorn med vatten! Jag har hållit mig borta från magsjuka med den metoden, så för mig funkar det! Dock är det ingen idé att ta det när det väl brytit ut :P

2009-11-21 @ 16:52:44
URL: http://jennifergu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0