Långfredag

God morgon Långfredag & alla ni där ute i Sverige (tror inte jag ahr några läsare i utlandet? Har jag det, kommentera gärna det!)
I dag är det dagen med sorg. Dagen då Jesus hängdes korset.
Förr fick man inte ens titta på tv på långfredagen idag är till och med butikerna öppna.
Tiderna förändrar, på gott & ont!

Jag vaknade med en hemsk nackspärr. Älvin har sovit illa i flera nätter & i natt hade jag lust att lägga ut honom i parken! ;) (vilket jag självklart inte skulle göra). Som tur var kom mamma in till min räddning (eller vi kanske ska säga älvins räddning) och tog honom till sig. Där somnade han efter en stund.
Det har varit 2 intensiva månader med rep och jag känner att jag inte kommer i kapp.
Är ständigt trött, förvirrad & glömsk!

I dag blir det en lugn dag med fika i solen (förhoppningsvis om den fortsätter hålla sig framme?).
I dag ska jag njuta av min familj eftersom jag ska repa hela dagen i morgon igen..

Vad har du för planer inför Påsken?
Berätta, jag vill gärna
veta hur ni firar!


Kommentarer
Postat av: Therése

Visst är det tur att vi mammor har spärrar... annars hade Bella också förpassats till parken eller sålts på Blocket ett otal gånger :)



Jag fick besök av två söta små Påskakärringar igår :)En av dem var Ängla. Jag fick ett påskkort i form av en kyckling och önskades en Glad Påsk. -tack så mycket sa jag. Ni vill väl inte ha nåt i korgarna va? frågade jag. JOOOO!!! Kom det på två röda :)

Tyvärr kom det int efler sen, hade jag vetat att de skulle bli de enda som knackad epå så kunde de ått halva godisskålen ju :)



Idag sitter vi coh pysslar, sockermålningar som blir till påskkort, kycklingar och hönor o långa rader. En liten paus nu föra att räta på ryggen sen ska vi på det igen. bella ska "glittra" (limma och strö glitter över). det blir ju jättefint men jag har glitter i hela köket sen... Skurhinken fram.



Själv har jag slagit in det fina halsbandet som Du gjort so min Mormor ska få imorgon, och nu scrappar jag ett kort till henne.



Ha en riktigt GLAD PÅSK på Er!



Bella & Therése

2010-04-02 @ 10:16:17
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Malin

Glad påsk Zara med familj! Hoppas ni får det mysigt. Vi ska starx packa in oss i bilen och åka upp till Höganäs där Marcus familj har landställe och där blir vi kvar under påskdagarna. Om vädret tillåter så blir det grillpremiär under helgen :)och självklart äggjakt för barnen. Min svägerska fyller år imorgon så då ska hon få halsbandet i ett påskägg!

Ha en mysig helg och lycka till med rep!

Kram!

2010-04-02 @ 10:16:45
Postat av: Lars

Långfredag är det, men tyvärr har jag saker att göra ändå. För att citera Jesus: "man drar upp en ko ur brunnen." Påsken hinner jag inte heller fira, men det har ju varit andra och kommer fler. Det jag har att göra idag är åtminstone inte så kul.



Fast i England kallar dem visst långfredagen "The Good Friday", kanske kan man förstå budskapet på olika vis?

2010-04-02 @ 12:04:45
Postat av: Mona

Hej. Påskafton har vi alltid middag för familjen inkl respektive. Inkluderar även min far och min syster med respektive. Antalet personer varierar men i år blir det 3 som har sällskap så vi blir totalt 12 stycken. Har i alla år serverat kycklingklubbor (utom i fjor och det blev konstigt) så det blir det i år också. Efter som min sambo dessutom fyller år så blir det tårta. Kvällen får inte bli för sen för minsta sonen ska sjunga i kyrkan på söndagen och då gäller det att vara pigg. Kul med musik speciellt när nåt av barnen är intresserade. Han spelar dessutom piano och har precis börjat träna på kyrkorgel. Får väl tillägga att vi inte är så kyrkliga precis men när han spelar och sjunger så är man där oftast. Hoppas ni får en riktigt trevlig påsk. Ser fram emot 10/4 då vi tänkte ta oss till Humlescenen.

2010-04-02 @ 12:44:32
Postat av: carina persson

Hej!



Idag tar vi det lugnt här. Linnea följde med mormor hem, och jag, Markus och Emilia ska äta gott. Jag ska göra små goda köttbullar, fetaost-piroger, räkmackor till Talang ikväll, osv.



Men du, är det öppet i affärerna i stan idag? Eller du menade bara matbutiker?



Kram



Carina

2010-04-02 @ 13:22:01
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Olle

Har jobbat lite i trädgården, satt upp den stora studsmattan, samlat ihop barnens leksaker som låg utspridda över gräsmattan och tagit upp ett lass med kvistar som ska eldas. Sen har jag jobbat med programbladet till Themes from the Famous. I eftermiddag blir det sjösättning av båten samt säsongspremiär på utegrillen.

2010-04-02 @ 14:10:13
URL: http://lubbklubba.blogg.se/
Postat av: Zandra

Iår börjar dagen med att jag åker till västerås och blir modell för rn dag. Kul men riktigt nervöst!

På kvällen kommer familjen på påskamat! GLAD PÅSK!

ps. drömde om, Vilda, Älvin och Emil inatt :)ds.

Hälsa hela din familj som är i färlöv just nu!

KRAMAR <3

2010-04-02 @ 14:54:22
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Maria

Du har en läsare i kalifornien!:) tack för en trevlig blogg!

2010-04-02 @ 15:12:10
Postat av: Malin E

Hej på sig sötis!

Sitter i skrivande stund äntligen på tåget hem till Östersund!! Ska bli så underbart och komma hem! Påsken är

en av mina favoriter :) mys, mat, sol(?) och skidåkning!

Hur mycket kan man älska sin iPhone egentligen? Hur mycket som helst när man sitter på

tåg tror jag :)



glad påsk på er!! Njut ordentligt och krama mycket på

familjen när dom är hemma hos er!

Lycka till med de sista repen nu innan föreställningen!

Kramar!!

2010-04-02 @ 19:08:24
Postat av: Liselotte,21 år & mamma till Lilly 10 månader & bebis i magen♥

Hejsan. Först vill jag önska en glad påsk =)



Sen har jag en liten fråga. När fick du reda på att du hade tvillingar i magen? Och hade du några symptom på att det var mer än en i magen? Är så att jag är i v 7+0 på min andra graviditetidag men är större än jag var i v 20-24 med första dotterna. Och det spänner högt upp på magen med. Så man börjar ju undra =) Men vi har inga tillingar i släkten.



Kramar

2010-04-02 @ 19:40:30
URL: http://liselotteloves.blogg.se/
Postat av: Liselotte,21 år & mamma till Lilly 11 månader & bebis i magen♥

Sv: okej =) Nej,uppstötnigar är det inte. Har haft det när jag var yngre & det känns inte som att det är det. Ja det är lite tätare mellan våra än vad det är med dina men ska det gör aså jättestor skillnad? Hade gått ner ala gravkilon + 4-5 till innan jag blev gravid 6 magen var helt platt så det är det jag tycker är så konstigt. Ska ringa till min BM för inskrivning på tisdag & ska passa på att fråga henne om det här på engång då=)



Tack för ditt svar



Kramar

2010-04-02 @ 20:46:35
URL: http://liselotteloves.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Zara! Jag har läst din blogg länge nu men inte kommenterat särskilt mycket! Jag firar min påsk med att jobba :( men så är det i telefonibranchen! Iaf så är det ju väääldigt skönt att solen är framme här i K-stad! Love it! Hoppas du kan ladda dina batterier! Glad påsk! Kram Malin (en gammal färlöv-bo, numera k-stad bo!) ;)

2010-04-03 @ 12:54:25
Postat av: Karin Halvorsen

Jeg bor i Norge, å leser din blogg. Klem

2010-04-04 @ 21:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0