SAREK dagar!

Vilka dagar jag haft. Inte mycket tid till bloggen tyvärr men det kan jag ju ta igen..
Som ni vet (eftersom jag gjort små mobil inlägg) har jag varit i Stockholm en runda och sedan har mina kollegor i bandet besökt mig i Skåne :)

Stockholmsspelningen var ett företagsgig där det var lite norrländs känsla, därav var vi på plats :)
Det var ett så grymt roligt gig.
Det är sällan vi är alla sångerskor, men just på det giget var vi det.
Vilken girl power!
Jag njöt i fulla drag av att vara tillbka igen från sjukskrivning och mamma ledighet.


Den härligaste ljudtekniker jag träffat!
Han gav oss mest energi av alla :)


Grabbarna soundcheckar och repar en akustisk låt.
Vi brudar hänger vid sidan om :)

I Lördags var det dags för mig att spela på hemmaplan, nämligen i Skepparslöv. En liten by utanför Kristianstad.
Vi mötte upp Jonas och de två underbara körerna Eukristi & Ultreia.
Det var med pirr i magen som jag entrade scenen.
Mina kollegor har ju gjort några Magiska Toner gig, men inte jag.
Det är ju helt olikt de typerna av gig vi gjort förr.
Att vara på hemmaplan är också extra pirrigt.
Men det gick så bra.
Det var fullsatt i kyrkan och det var fantastiskt att sjunga tillsammans med körerna.
Tack Jonas för att du uppfyllde en av mina drömmar, att få spela med SAREK här i Kristianstad!

I söndags hämtade Krille upp mig och sedan begav vi oss till Helsingborg.
I en liten by utanför staden kom vi fram till Frillestads vackra kyrka.



Här skulle vi hålla två stycken konserter med rep innan.
En dag som jag trodde skulle bli tuff. Men vilken energi vi fick av den duktiga kören och deras körledare.
Dom hade repat länge och var väldigt taggade, vilket självklart smittade av sig :)
Både konserterna var fullsatta och både gick toppen bra.
Nu känner jag att jag äntligen är på banan igen :)
Tjoho!!

I Helsingborg bor Harriet (vår AIDA & KALA) och hon gjorde mig så glad eftersom hon kom och tittade på vår konsert!
Det var så härligt att träffa henne, Freyha & Niclas. Det var alldeles förlängesedan. Saknar henne nästan mer nu eftersom det bara blev ett snabbt (men härligt) möte!
Tack fina Harriet för att du kom, samt choklad & Leons blommor.



Jag och Freayha.


Harriet med prinsessan Freyha (hur söt får man va!?)


Inte varje dag man skriver autografer nu förtiden :)


Krille, Stina & Jag
Harriet är värtsa Paparazzin (ALLTID), så jag snodde några bilder från hennes blogg: kyolaba.blogg.se. Harriet var nöjd men konserten (vilken glädjer mig mycket), kolla gärna in hennes recension på hennes blogg.

Det har varit en fantastisk vecka och helg i musikens tecken.
Jag märker direkt att jag lever ut när jag får sjunga.
Jag är oerhört tacksam att jag får chansen att göra det tillsammans med mina Sarek kollegor och alla goa fina människor i körerna vi möter!


Kommentarer
Postat av: Harriet

HerreGud Zara nu fick du mig att gråta på allvar...så fint du skrev om vårt lilla möte...jag är verkligen rädda om er ska ni veta...man glömmer bort att tala om för folk vad de betyder sen rusar tiden bara förbi men hoppas ni vet det att oavset vart vi befinner oss i livet så finns min vänskap till dig o din familj för allt....se nu är det dokumenterat på nätet hahaha:) Lycka till idag på sjukhuset vi håller tummarna hårt;)Ses snart hoppas jag nu,.....hälsa familjen

2010-04-27 @ 09:29:02
URL: http://kyolaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0