Skola och värme!

Vad varmt det har varit i dag!
Har ni också haft så varmt? Säkert 18-20 grader.
Ingen jacka behövdes, så skönt.
Vilda är fortfarande sjuk, feber, trött och grinig.
Då är det inte lätt att vara tvillingmamma. En bebis som behöver en till 100%, som inte ens orkar sitta själv och sedan en annan som blir sotis och också vill vara med mamma..
Det enda som hon varit nöjd med har varit att sitta i vagnen eller sova i vagnen.
Som tur är har det inte varit sol på hela dagen så vi har kunnat vara ute.
Älvin har varit aktiverad med gunga och gräs och Vilda har nöjt legat i vagnen.

På förmiddagen idag var jag med Ängla i skolan.
Jag missade sist när föräldrarna skulle vara med, då jag var i Stockholm.
Emil var såklart där, men jag var ju så nyfiken på fröken och lokalen.
Det är ju en helt ny värld även som förälder.
Fröken var snäll så hon lät mig stanna idag, även om jag mest tänkt presentera mig och kika in.
Det verkar vara toppen där.
Fröken känns lugn och trygg.



Älvin skruttplutt är överallt, högt och lågt.
Totalt orädd.
Ställer sig upp på allts som finns och flyttar från ställer till ställe.
Eftersom han inte är direkt den försiktiga och smidiga typen ramlar han i bland..
Men så är det du runt dessa månader.
Man bara hoppas att man alltid ska vara på plats när det händer..
Känns en aningen omöjligt dock med två stycken som är i samma utecklingsfas.
Men äm så länge, ingen större skada skedd.. Peppar,peppar!


Vilda, min annars så glada tjeje har mest sett ut så här i dag :(
Dock inte när hon fick kika runt i sin vagn..


Ängla, min stora blivande skoltjej!
Hon var den enda tjejen i klassen som fick en kille som fadder.
Såg att hon blev alldeles förskräckt när hon fick gå i väg med två killar och de andra i små tjejgrupper.
Hon hade ju ingen aning om att man inte alltid behöver vara med sin fadder eller vad det innebär överhuvudtaget.
Hade jag inte varit med hade hon förmodligen brytit ihop?!
Såg att hon såg framför sig en skolgång med endast lek med grabbarna :)
Killen har gått på Änglas avdelning innan, så hon kände honom lite grann som tur var.
Fröken berättade sedan för Ängla att han så gärna hade velat bli just Änglas fadder, bett om att få bli det!
Gulligt tyckte jag!
Kan man ana en liten killtjusare tro ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad stora ungarna har blivit,inte så längesedan jag såg dom men oj vad dom vuxit..puss

2010-04-29 @ 20:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0