Ängla vår stjärna!

I dag var det dags att sjunga för Erns & youngs kunder på Kristianstads teater.
(Kändes konstigt (men härligt) att göra ett sådant typ av jobb där!)
Vi hade blivit tillbedda att göra låtar som förknippar det vi gjort genom åren.
I Måndags frågade vi Ängla om hon ville följa med & gästa oss vilket hon skulle fundera på.
I dag bestämde hon sig för att hon skulle följa med.
Hon rikgit njöt av att hänga med oss, käka lite mat innan, hänga i logen ;)
När det var dax började jag & Emil.
Hade berättat att jag skulle presentera henne efter låten "Skönheten & odjuret".
När jag sa " Ängla Sigfridsson mina damer & herrar" kom hon ut och vinkade till publiken likt drottning Silvia.
Fina Ängla.
Sedan sjöng hon Genom eld & Vatten med mig, Tackade och gick ut.
Hon var så stolt och lycklig efteråt.
Det är så roligt att hon delar vårt intresse.
Jag hoppas att det varar, musik ger så mycket!
Tror att baletten även kommer bli en de av hennes liv, hon älskar sin balett.


(Bild: Mia Widerlind www.lekvira.blogg.se)

Nu har jag slått in alla julklappar!
Så skönt att vara klar.
Hur går det för dig? Är du färdig eller kanske inte ens börjat?

Nu ska jag sussa, i morgon blir det att ta tag i nästa jobb.
Julspelet "Mac Christmas".
Har en låt som känns näst intill omöjlig att lära texten på. Men skam den som ger sig!
Det blir förresten en föreställning till: Måndagen den 20/12 kl 19:00 pga stort intresse.
Biljetterna kostar 50:- och köps på dörren.
Övriga föreställningar är som innan: 15&16 /12 kl 19:00

Blir ett annorlunda julspel med en stor tanke bakom.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad duktig och söt hon är, ett litet charmtroll:)

2010-12-09 @ 23:02:27
URL: http://sandrastoughts.blogspot.com
Postat av: mamma

Ja vilket barnbarn jag har de har hon efter er o att växa upp i en artist familj..jag är en stolt momrmor..puss

2010-12-10 @ 07:10:15
Postat av: Pia

Åh så gulligt gjort av henne och klart att hon och ni är stolta över henne. Hon kan inte va så blyg iallafall.:)Inte konstigt att hon gillar sång med tanke på att hon har 2 duktiga föräldrar.:)Kan se henne framför mig när jag tittar på fotot här.



Duktig du är som är färdig med julklapparna. Jag har inte fixat någon ännu men vet vad jag ska köpa så. Imorn fyller min mamma 70 år så det ska fixas present och nästa lördag fyller min dotter 19 år så det är en del att stå i och sen jobbar jag heltid också men jag tar det lugnt och stressar inte för hinner med det jag ska. ha en trevlig dag.Kramis

2010-12-10 @ 07:17:05
Postat av: Anonym

Ängla kommer inte bli en stjärna, Zara..Hon ÄR redan en stjärna. :) Utstrålning,glädje och charm. Hon kan ju sjunga oxå av det jag sett på klippen..men vad annars med sådana kompetenta duktiga och söta föräldrar :)

Tusen kramar till er i jul-stressen

2010-12-10 @ 16:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0