Snö, snö, snö...



Okej, nu har vi haft vinter så att det räcker!
Den kan få ligga över v 8-9 också, för barnens skull. Dom som har sportlov. För dem som lätt kan springa ut i snön och leksamt ta sig fram..
Det kan inte jag!
Jag orkar knappt ta mig fram med vagnen i detta vädret.
Jag flåsar som en tok & svetten lackar.
Snön täcker ju halva grinden som ni kan se.
Det har snöat en hel del i natt.
Undrar om jag ens kommer ut i dag.
Skotta, finns inte chand på miljonen att jag hinner.
Emil är på simskola med Ängla, jag är själv med barnen.

Nu drömmer jag om sol, blomknoppar, fåglar som sjunger & vårkläder..
Gud vad jag längtar!
Kunna ta en promenad utan att dö på kuppen.
Dricka kaffe lutad mot husväggen i solen.
Baka sandkakor med barnen.

Längtar ni, eller tycker ni det är härligt med detta vinterväder (fortfarande)?

Kommentarer
Postat av: carro

Sommar sommar sommar :D

2010-02-20 @ 09:52:02
URL: http://caroline79.blogg.se/
Postat av: mamma

längtar eftervåren som du gör,tycker att våren är bästa årstiden med krokusa mm..puss

2010-02-20 @ 10:21:04
Postat av: Anna-Karin

håller med är rent ut sagt så j-vla trött på snön nu jag gör inget annat än skottar! Men som de säger den som väntar på något gott..

Hoppas ni mår bra allihop nu

Kram

2010-02-20 @ 10:27:55
Postat av: Emma

Visst är det galet! Är hemma i Karlsborg och har nog aldrig sett så mycket snö här hemma.... Skönt att dra till Staterna nästa vecka! Möta våren i soliga Californien! Kommer själv ihåg slitet med tvillingvagnen..... Inte roligt när det är snö! Hoppas du får en bra dag! Stor kram, Emma

2010-02-20 @ 10:37:37
Postat av: Gunilla

nej jag har med fått nog o vill oxå ha sol varmt o grönt...

ha en bra dag

2010-02-20 @ 10:47:27
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Lars

Jag vill ha kvar vintern till i April så att jag hinner med mycket skidåkning, det blir fem år innan vi har en sådan här vinter igen.

2010-02-20 @ 11:27:35
Postat av: Anne Li

Nej vinter till April gud hjälpe oss! Då får vi ha små snö-högar kvar på Midsommar isåfall? Här i Värmland är det snö-storm!!! Tror alla(nästan...) längtar efter Våren nu!! Kram

2010-02-20 @ 12:49:42
Postat av: Carina Persson

Tänk att jag aldrig har sett att det ligger en lekplats bredvid ert hus de gånger jag varit där. Konstigt så mycket man missar. Det är nog åldern. Jag skyller ALLT på åldern nu. Fyllde ju 41 för 1½ vecka sedan. Mina barn tycker att jag är gammal. Emilia sa t.o.m. förskräckligt gammal :)



Hälsa Emil och krama barnen.



KRAM



Carina

2010-02-20 @ 12:49:55
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Anna2

ja precis, lions i Åhus. Jag är inte så bra på det där me Shabby Chick men jag tycker de har mkt fint!

Tycker absolut du ska åka dit en lördag!

2010-02-20 @ 13:08:38
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: maggan

solen längtar nog alla till, vår o sommar borde det vara jämnt...fast då skulle man också vara mångmiljonär så man hade kunnat vara ledig....skönt

2010-02-20 @ 13:10:05
Postat av: Therése

Jag gillar snön, även om snöskottningen drar ner poängen lite... Men det är väldigt vackert och tyst ute och det gillar jag.

Fin bild... jag ser mitt hus :)

2010-02-20 @ 13:14:00
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: mio

Vår och Sommar <3<3

2010-02-20 @ 13:49:59
Postat av: Marie

Ja jag tycker det kan vara vinter ett tag till. MEN, det behöver ABSOLUT (!) INTE komma mer snö uppifrån utan nu kan det vara lite lagom kallt med soliga härliga vinterdagar! Då blir gator och trottoarer fria och det går att ta sig fram med olika typer av fordon och till fots.

Här har det töat undan lite idag. Det är så att jorden syns invid husväggen! :-) snart, snart kommer snödropparna och dom andra vårblommorna att synas!



Ha det gott!

2010-02-20 @ 15:12:29
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com
Postat av: Emelie

Här i värmland har det kommit ca 5 dm snö och jag är så trött på det!!! Vill ha vår och fåglar som kvittrar...

2010-02-20 @ 15:38:38
URL: http://frokenmli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0