chillat

I dag bestämde jag mig för att bara vara.
Stressar runt jämt med hushållssysslor, jobb och barn.
Jag behövde det.
Ängla blev hämtad tidigt i morse och det var nästan så att en tår föll ned på min kind.
Min tjej har blivit så stor att hon åker i väg på semester utan mamma & pappa!
Hon kommer att få det toppen!

Jag och Emil kröp ned i sängen och gav Vilda & Älvin välling som dom somnade om på och vi vaknade igen kl 9:30.
Sovmorgon!
När hände det senast? Så skönt!
Men då var det snabba ryck! Vi skulle på loppmarknad som öppnade kl 11.
Väl på plats hade dem redan öppnat fastän vi var där 5 min innan.
Men det fanns ändå inga möbler vi var intresserade av.
Köpte lite vaser samt en underbar vi gammal service med gulddetaljer för 20:-.
Vi hade bestämt träff med Paula & Niclas där men efter en stund bestämde vi oss för att ses hemma hos dem efter att vi uträrättat lite ärenden.
Det blev ÖoB samt Willys & Rusta.
Det inhandlades nytt parasoll, vaxduk, duschkrämer, lotion mm.
Nu vill jag endast ha nya dynor, men så dyrt!
Men det lutar ändå åt att jag unnar oss det ändå.
Jag har aldrig prioriterat trädgården eftersom det alltid legat byggmetarial överallt, men i år vill även jag kunna bjuda hem folk & njuta av vår annars underbara lummiga trädgård.
I år accepteras inte en djungel :)

Nåväl, sedan bar det av till P&N samt B & S som var hemma.
(Deras barn. Deras älsta var hos en kompis)
Jag hade köpt med mig frallor som vi njöt av i solen.
Dom har fått de så fint.
Måste visa er en bild av deras växthus som jag blev så avundsjuk på.
Första delen är det plantor av olika slag men längst ned (vid vindruvsrankorna, bara det!) har dem intrett med möbler där man kan sitta & äta..



Mysigt, eller hur!?


Mina barn är som gladast när det bjuds på något ätbart ;)



Gullfia ;)

Gick över till Maggan i eftermiddag för att kolla läget då dom varit bortresta över helgen.
Maggan undrade om då om vi ville käka med dem.
Absolut!
Grillat med färskpotatis (nypotatis heter de visserligen här i skåne) och en flädercider till det.
Man bugar och bockar!
Det har verkligen varit en underbar dag!

Nu sitter jag i sovrummet och väntar på att mina små rackarungar ska somna.
Blir nog snart eftersom är dyngtrötta.
Sedan ska möblerna målas en sista gång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0