Trädgården

Jisses vad min kropp värker! Mina händer har blåsor & sår.
Som jag har påtat i trädgården, eller bufflat rättaresagt.
Trädgården är som jag nämt innan inte prio 1 här hemma. Mest för att fasaden inte är klar och att det för det mesta legat byggmaterial på den.
Men nu har vi bott här i 5 år och fasaden lär säkert dröja 5 år till.
Så nu var det dags att plöja enligt mig för att kunna njuta av vår annars underbara trädgård.
Den är lummig & full med gamla träd och diverse buskar.

Det hela började faktiskt med att jag i går köpte Ameilia Sommar.
Där hade dem bland annat tips på hur man inreder trädgården.
Jag är absolut ingen trädgårdsmänniska och vill inte ha några trädgårdsland eller rabatter.
Men jag vill ändå ha det ombonat.
Tipset i tidningen var att inreda även trädgården.
Göra små rum.
Så jag köpte lite blommor i stan i dag och arbetade med det jag hade hemma.
Ett gammalt bord som stod i en av bodarna som tillhört den tidigare ägaren.
Lite krukor och annat.
När jag väl var klar med det tyckte jag att det var lika bra att köra på.
Jag har burit & plockat trasiga tegelstenar.
Plockat fram plattor som legat under gräs (mest ogräs), bråkat med tistlar, klippt gräset, krattat upp gräset och hällt all skit i sopsäckar.
Jag känner mig helnöjd!
Näst gång solen skiner kan jag med gott samvete sätta mig i en av stolarna (som jag tänker köpa nya dynor till i morgon) och bara njuta av den svenska sommaren!
Tjoho!


Gammalt charmigt bord med tomatplanta, smultron (Änglas, som hon fått av farmor & farfar) samt någon sort av pelargoner. Under bordet står det en äppellåda som är lite som förvar.
Ovanför bordet har jag spikat upp spikar att hänga verktyg på.



En bänk som egentligen tillhör trädgårdsmöblerna (som jag inte hunnit måla om) fick bli en blombänk.
En trasig lerkruka skapar charm i en gammal trädgård tycker jag.




Idéen med lyktorna i trädet fick jag när jag var hos Paula sist.
Hon hade dem visserligen inte i trädet men gillade lyktorna från Indiska i olika färger.
Hänger även nåra i turkost utanför kamerans vinklar.


Möblerna när dom är färdigmålade.
Har lagt en vaxduk på bordet för att skydda det lite.
En underbar buske med underbara blommor växer precis brevid bordet.




Kommentarer
Postat av: Jossan

Gud så fint, finns inga finare trädgårdar än e som är äldre som man låter se naturliga ut och inte "uppbyggda" med raka rabatter osv.



2010-06-09 @ 08:16:22
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: Emma

Åh vad fint du har fixat, sätt dig och njut med ett stort glas vin i er så vackra och lummiga trädgård :-)

kram Emma

2010-06-09 @ 08:24:31
Postat av: mamma

Vad fint det blev ,väldigt charmigt..puss

2010-06-09 @ 08:40:44
Postat av: Elin, Andreas, Liam och Saga

Underbart mysigt... Vill gärna sitta där med en kopp kaffe och fika och barnen leker och vi sitter och tjötar;)... Tänk om vi ändå bodde i samma stad! Saknar dig/er så mycket, snart ses vi puss på er!

2010-06-09 @ 09:18:31
Postat av: cassandra

vilken underbar trädgård!

2010-06-09 @ 09:36:09
Postat av: Lotta Ljungberg

Hej Zara, hur vackert som helst. Vi hade tidigare ett buske vi kallade snöbollsträd, kan det vara ett sådant?

2010-06-09 @ 09:50:30
Postat av: Sandra

Vad fint det blir! Var oxå och köpte nya blommor idag, men de får planteras imorgon, det regnar ju ute nu:/

Kul att så många hade ett så stort intresse för er senaste audition, jag längtar tills premiären:)

2010-06-09 @ 12:38:36
URL: http://sandrastoughts.blogspot.com
Postat av: Therése

Jättefint. jag gillar den trasiga krukan. Ser framför mig en murgröna som liksom växer ut ur hålet och hänger ner. Jag älskar murgröna. Säg till om Du vill ha för det växer i min Toja på baksidan :)

2010-06-09 @ 16:29:24
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Tove

Vilka underbara bilder! Hade ju platsat i vilket inredningsreportage som helst! ;) Till och med så att jag blir sugen, som annars har svårt att tänka mig hus och trädgård än på ett par år =)

2010-06-10 @ 23:00:30
Postat av: Sarek-Jessica

Vad fint! Du är så duktig på att piffa till saker, även oss Sarekar.;-)

Nu fick jag ju jättemycket inspiration! Synd bara att magen är ivägen... Får piffa mer nästa år när jag har mer ork.

Puss och kram på dig!

2010-06-11 @ 15:19:31
URL: http://2barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Anna

Gud så fint! Tack för insperationen! :)

2010-06-14 @ 16:42:44
URL: http://annaanstensen.blogg.se/
Postat av: eva-marie

Oj vad FINT allting blev och vilken härlig trädgård ni har! Håller med om att en gammal trädgård ska ha charm och inte varar perfekt alls. Du är verkligen kreativ på alla plan!

2010-06-15 @ 23:25:47
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0