Valborg

Älvin vaknade i samma sekund som jag hällde upp en kopp kaffe och postade det tidigare inlägget.
Så nu är det livat här igen..

Valborg var en bra dag.
Den började med att Älvin somnade om på morgonen så jag fick sovmorgon till 8!
Har inte hänt på mycket länge kan jag lova.
Efter frukost skulle jag ha egentid.
Det är svårt att få det med en man som har eget företag, i alla fall här hemma.
Han jobbar hela veckorna (Mån-Fre) med de administrativa, som är ganska mycket just med tanke på alla ansökningar som kommit in till Skönheten & Odjuret (ca 400-500) som ska besvaras.
Sedan jobbar ju Emil på helgerna också, det är då han gigar.
Så denna Fredag skulle jag i alla fall få förmiddagen barnfri fram till att Emil skulle i väg å´repa.
Det är så skönt att bara strosa omkring på stan, mysa av att bara vara själv. 
Köpte inte så mycket, det kan man ju inte göra varje gång man är i stan ;)
Bytte ett par byxor till Älvin, eftersom jag dubbelköpt mig (ja hur kan man göra det?).

Hittade dock ett par sandaletter till mig själv på rean.
Har jag sagt att jag älskar att fynda bra saker på rea!? :)


249:- DIN SKO

Inne H&M fick jag syn på dessa leggings.
Beiga med svarta detaljer i fuskskinn.


H&M 149:-

På kvällen var vi bjudna till Maggan & Pierre på grillat.
Vår familjs första grillade mål, finns det något så gott som när man äter det första gången för säsongen?
Det smakade ljuvligt och sällskapet var lika trevligt som vanligt.
Kl 20 tändes brasan här i Färlöv och för barnens skull var vi plats.


Ängla tog lotter (och vann en Kexchoklad) och fiskade i fiskdammen och fick sååbubblor.


Vilda & Älvin höll sig vakna och kollade också på vårelden.

Efter elden gick vi hem och drack kaffe och åt Emils efterrätt: chokladpudding :)
En härlig lugn Valborg!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilka snygga skor! :) Läste att Älvin var lite sjuk, han får krya på sig!

2010-05-01 @ 20:19:13
URL: http://Frokenmli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0