Adventskonsert

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c1/Skepparsl%C3%B6vs_kyrka-3.jpg/256px-Skepparsl%C3%B6vs_kyrka-3.jpg

Dagens Adventskonsert i Skepparslövs kyrka är gjord.
Det gick bra.
Jag älskar att befinna mig i kyrkan men är så otroligt rädd för att sjunga i den.
Det är naket, intimt & tyst.
Jag stressar upp mig innan men blir oftast lugn när jag kliver innanför dörrarna.
Kantorn Cecila är toppen även kören och alla dom som kom för att titta.
Jag och Emil framförde:
♥ Advent är mörker och kyla / tilsammans med kören
♥ Min bön (The paryer) /duett
♥ Rörda av en ton / Jag
♥ Ave Maria/ Emil
♥ Stad i ljus / Emil med kör
♥ Bered en väg för herran / Jag, Sareks version

Utanför kyrkofönstren snöade för fullt och mitt i toppen av konserten började det blixtra!
Inte ofta man är med om det på vintern.

Jag vill passa på att göra reklam för andra spelningar jag har tillsammans med Emil under julen:

♦ 12 DEC VÄSTERSTADSKYRKA (återkommer med tid)
♦ 15 & 16 DEC: Julspel "Mac Christmas" i Skepparslövskyrka tillsammans med Janne Loffe Carlsson & David Rix.
Stor kör under ledning av Jonas Svensson.
Regi Av Lotta Jeppson/Agneta Almqvist
MISSA INTE DET!

Hoppas vi ses!? ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är verkligen toppen ni båda oxå!! Jätteroligt att ni kom till Skepparslöv och sjöng med oss.

Alltid roligt att jobba med er!!

Visst var det häftigt med blixtarna, mitt när du sjöng Bereden väg för Herran. Lite magiskt nästan.



Ha det gott i snöyran!! Cecilia kantorn

2010-11-28 @ 21:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0