Lite av varje..

I dag fick denna lilla bakelse följa med mig hem:



149:- är väl ett klipp :)!?
Härligt fin både till vardags & fest!

I dag har barnen varit hos fam Gottfridsson eftersom även Emil arbetade.
Jag hade turen att bli bjuden på middag när jag slutat.
Sådan lyx, det är jag inte van vid.

Nu har jag krupit upp i soffan och kollar på Idol.
Barnen sover.
Inte Ängla, men snart..
Har datan i knät och i den har jag förberett en liten tipspromenad till Änglas kalas på Söndag.
Vi har väntat lite med barnkalaset så att barnen skulle hinna lära känna varnadra lite innan.
Har alltid lite ångest inför barnkalasen, hoppas på att det ska bli lyckat osv..
Alltid skönt när det är över även om det är roligt.
Vi har bjudit hela nollan och dem är 11 st + 2 andra vänner till Ängla som inte går i klassen.
Eftersom det är blandat flickor & pojkar (3killar i klassen + 1 st som inte går i klassen) har vi valt att köra tipspromenad & 5-kamp. Hoppas att dem ska få skoj!
Vi kommer att vara i en klubbstuga, vi har alldeles för litet utrymme hemma för ett gäng busiga ungar :)
Då hänger det verkligen på vädret i så fall.
Vi tog det säkra före det osäkra.

Häromdagen hände det något trist, tvättmaskinen la av!
I och för sig behövde vi en ny men sådana utgifter vill man gärna planera, eller hur?
Men nu när vi ändå var tvugna att köpa en ny valde jag en kombinerad tvätt & torktumlare.
Vi har varken plats för en torktumlare eller att torka tvätten, så det fick bli en sån!
I morgon ska vi hämta den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0