Röj!

Vilket stim jag kommit in i.
Ett "rensar-stim".
Jag började igår eftermiddag med Änglas garderob som var totalt översvämmad med kläder.
Mestadels av kläder som är för små.
Har bara inte orkat bry mig om det.
Men så i går fick jag ett ryck.
Högar med kläder åkte ned i dessa underbart bra förvaringspåsar.
Man suger ur luften med dammsugaren och vips har man mycket mindre att förvara :)


Finns att köpa på Biltema, Clas Olsson, Maxi bla..

Snyggt och prydligt och faktiskt lite plats för nya vårkläder
(Suddig bild tagen med Iphone)

I dag fick jag ett ännu konstigare ryck ;).
Jag har länge känt att energin gått ur mig när jag klivit innanför Änglas dörrar.
Hon har så mycket grejor.
Även där saker som hon växt ur. Fler upplagor av samma sak tex handväskor och en massa som var halvdant.
Hux flux så befann jag mig med sopsäckar och började röja fram.
Jag var inte nådig när jag rensade, tur att inte Ängla var hemma för då hade jag inte fått slänga någonting ;).
Hennes skrivbord var belamrat med målarböcker som var målade, tidningar, trasiga spel & pennor mm.
Nu är det 3 lådor som nästan är barskrapade och som jag kunde lägga i nya ritpapper & målarböcker.


Två sopsäckar blev det minsann

Känner en enorm lättnad när jag tittar in nu.
Det kommer bli mer lättstädat nu oxå för Ängla själv.
Ja ni vet ju hur hon brukar känna för det!? :)
Nä, nu ska jag gå ut med säckarna till vår "tipphög".
Dit får vi åka på tisdag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad duktig du är , skönt när det är klart sen. Vilka bra påsar har jag inte sett förut...Ta inte ut dig bara..puss

2011-04-06 @ 13:27:58
Postat av: jessica

vi ska flytta till hus nu, så här är det med i stora rensartagen. så skönt när det är gjort! har med investerat i sådana påsar, de är kanon precis som du skriver. hoppas Ängla blev nöjd när hon kom hem.

2011-04-06 @ 15:13:25
URL: http://jeshaf.blogg.se/
Postat av: Pia

Skönt när man väl får ett ryck o röja. Man blir så nöjd med sig själv. När vi flyttade i höstas slängdes en massa men det finns lika mycket kvar.:)..Barnens saker är sparade sen de var små...de tycker ju det är kul att titta på sen och om de får barn så kan de ju använda det då. Dottern 19 sorterade sina saker ordentligt men sonen 17 sa...släng allting haha men det va ju för att han skulle slippa sortera så klart men här sparades en del och han va snäll o hjälpte till. tror nog att han gillar och spara det faktiskt....bara lite bekväm....ja dom är så härliga barnen.:)



Ha det gott..kramis

2011-04-07 @ 07:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0