Vilda

Appro på barn. Jag har fått ett ordningssamt barn i alla fall :)
Det är vår lilla Vilda.
Make till litet barn som ska hålla sådan ordning har jag aldrig tidigare mött.
Allt ska vara precis perfekt. Då menar jag allt.

Ex.
• Vilda öppnade en väska full av pennor. Hon tog ut alla pennor och när jag sa att vi skulle lägga oss (hon brukar alltid komma springande när det är dags att sova) kunde hon inte gå därifrån förrän alla pennor var tillbaka i väskan.

• Hon städar upp efter sog när hon lekt. Hon plockar ävnen upp efter sin bror. I dag tex hade Älvin dragit ned en hel kortlek på golvet. När Vilda upptäckte den liggandes på golvet, slängde hon sig genst ned för att plocka upp alla :)

• Så fort hon spiller när hon sitter vid matbordet måste hon torka med en servett.
När hon ätit upp lägger hon sked & mugg i tallriken så att jag ska kunna bära bort det till diskbänken.

• Jag hittade Älvin i min garderbob där jag har allt och ingenting.
Jag stängde, tog bort honom därifrån och sa att vi skulle äta.
Jag kallade på Vilda men som bara gnydde.
Då upptäckte jag att hon tagit en sak i skåpet som givetvis skulle läggas tillbaka enligt henne.
Var sak har sin plats som man säger..

Vad ska det bli av denna lilla bestämda dam!?



Kommentarer
Postat av: mamma

Hon är helt o hållet lik sin mormor puss

2011-02-08 @ 22:05:34
Postat av: mamma

Hon är helt o hållet lik sin mormor puss

2011-02-08 @ 22:06:11
Postat av: Zandra

hoppas de håller i sig :)

2011-02-09 @ 01:38:07
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-02-09 @ 02:36:34
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Therese

Får jag låna henne ett par timmar i veckan? Hon skulle behövas i mitt hem... ;)

2011-02-09 @ 07:48:16
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Lars

Arkitekt eller domare kanske är hennes framtid?

2011-02-09 @ 09:08:00
Postat av: Sarek-Jessica

Loa är likadan! Spiller han något så måste det torkas upp med en gång, det kan inte vänta. Och han gillar inte att bli kladdig om händerna så han måste ha papper i närheten när han äter.:-)



Han älskar att städa och skiner upp som en sol när jag säger att vi ska städa hans rum. Det är aldrig några problem.:-)



Och han är likadan som Vilda när det gäller att saker har sin plats, det är mycket viktigt!

Vi behöver nästan aldrig be honom att ställa bort tallriken och muggen och besticken när vi ätit, det gör han på eget initiativ.



Han går under namnet Ordningsmannen här hemma.:-)

2011-02-09 @ 16:47:50
URL: http://3barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Marie

Underbart! Önskar att jag hade haft lite av det ordningssinnet, eller ännu hellre att dottern hade haft det... ;-)

Ha det bra!

2011-02-10 @ 07:58:30
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com
Postat av: Johan

Hej!

Ang. ngt helt annat, ringde hela dagen igår och jag kunde inte komma fram för att boka biljetter till föreställningen. Först var det upptaget och efter några försök blev jag klickad. Hoppas det bara är ngt tillfälligt men kanske ngt ni vill kolla upp! Och tack för en trevlig blogg!

2011-02-12 @ 14:27:29
Postat av: Johan

Johan: Jag hoppas och tror att det bara var något tillfälligt. Men det är väldigt hög belastning just nu och endast 1 st som står i kassan och svarar i tele. Prova idag igen. Om du inte kommer fram hör av dig till mig igen!

2011-02-15 @ 12:07:00
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Johan

Kom fram igår, köpt biljetter nu! Tack! :)

2011-02-15 @ 21:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0