Den blomster tid..

.. nu kommer, med lust & fägring stor!
SKOLAVSLUTNING
Änglas första, är det klokt!?
Jag kan känna sommarlovs-känslan i hela kroppen.
Jag minns tillbaka när jag själv stod i Garnisionskyrkan fin klädd med mina vänner.
Vi sjöng "Sommaren är kort", "Vi ska ro över viken" för glatta livet!
Vi fick köttbullar hos Farmor eller välja av menyn på korvmojen!
Sedan hade man ett långt soligt sommarlov framför sig.
Det var lycka!

I morgon ska jag få vara del av den lyckan igen.
Mitt första barn ska avsluta ett skolår.
Antar att jag kommer behöva ta med näsduken ;)
För mig är det FEST! Det ska firas att man "klarat" av ett skolår och att sommaren är här!
Själv har jag slagit till med att smycka framsidan för Änglas skull likt studenten.
Björk & gul/blå ballonger!
Galen? Kanske det, men då vill jag vara det. Just lite galen!
Vad vore livet om man inte festade till det i bland!?



Kommentarer
Postat av: Zandra

Ja hjälp....Åren går fort, Hon har blivit så stor min favoängla...permozandra har gått och blivit tant Zandra!!! ;)

2011-06-13 @ 21:41:02
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Pia

Javisst minns man skolavslutningarna fast det är många år sedan jag slutade skolan. Er tösabit börjar bli stor nu :) Åren springer iväg för fort. Klart man måste va lite tokig ibland för man måste ha roligt:) hoppas ni får en härlig dag.kramis

2011-06-14 @ 08:23:00
Postat av: mamma

Ja tiden går , kommer ju fortfarande när du skulle föda,tog bussen till Sthlm .precis innan bussen gick ringde du o sa att de blev en Ängla, själv höll jag på att svimma på gatan . Som tur var fanns de ett par som hjälpte mig..Mitt första barnbarn, devar stort o är stort..Älskar er.

2011-06-14 @ 08:43:15
Postat av: mia

oj, fina ord av mormor. fick en liten tår minsann. våra barn betyder ju så otroligt mycket, det finns inte ord. klart ängla ska ha ballonger och få känna sommarlovskänslan. jag tycker om att du är med och förstärker det glada. jag tror jag känner som du. jag vill att barnen ska få vara bekymmerslösa barfotabarn med gräs under fötterna så länge som möjligt. det vill vi ge dem. för vi älskar dem innerligt. visst?!

2011-06-15 @ 20:03:43
URL: http://mmio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0