Kräk & frisk luft!

Vilke rivstart vi hade idag kan man säga!
Jag skulle börja först kl 12 och innan dess skulle vi hinna med lite ärenden.
Sagt och gjort satte vi barnen i bilen, tillsammans med servetter & påsar i fall att.
Jag hade ändå en lite förhoppning om att Vildas åksjuka inte skulle vara så akut.
Redan efter 5 min såg jag att Vilda började skruva på sig. Hon svalde & svalde.
Men det kom inget. Puh, tänkte jag.
Väl framme på Elgigantens parkering var hon så vit i ansiktet och jag frågade om hon ville följa med mig.
Vi han bara ut på parkeringen så kräkte hon ned hela mig och halva sig.
Bara att åka hem igen för att snabbt byta om och springa till bussen!
Men detta har ju grämt oss hela dagen.
Vilda kan inte ha det så här och inte vi heller.
Googlade och insåg att det var många vars barn blivit åksjuka så där vid 2 års ålder.
Det fanns tips på plåster på naveln & åksjukeband runt handlederna bland annat.
Vi började med att flytta fram henne så hon kommer upp och ser ut bättre.
Banden införskaffades med hjälp av en vän under dagen och Emil bestämde sig för att testa dom och hämta mig på jobbet. Dom funkade! I alla fall denna resa, för hon har inte kunnar åka en resa på hela veckan utan att kräkas.
Nu hoppas jag för hennes & vår skull att detta håller i sig, att det var botmedlet!
Hoppas hoppas!


I dag köpte jag lite nya pelargoner och pensér på torget.
Ni vet min trasiga kruka, den har tappat hela botten så det var dags för något nytt.
Så en korg fick det bli som stod i boden.



Tycker det är så skönt att kunna gå ut och ta lite frisk luft efter en arbetsdag.
Man är bortskämd med det när man har trädgård. I dag fick min kamera följa med.
En rosenbuske eller kvist som står på min jordkällare!



På baksidan av vår bod så växer det underbara röda rosor.
Tyvärr ser jag ju inte dom och det är väldigt synd..


Rosor som växer på ett av mina träd


Min älskade trädgård

Vi har verkligen en underbar trädgård, det enda tråkiga är när man ser huset :).
Men nu har alla ritningar klara för utbyggnader & ny fasad!
Så här ska rivas & bytas!
Det ska bli så skönt!!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Vacker och mysig trädgård!

2011-06-16 @ 06:59:09
URL: http://sandrastoughts.blogspot.com
Postat av: mamma

Ni har en underbar trädgård, älskar ert äppel träd där grenarna hänger långt ner de är så vacker.. Dom röda rosorna har jag inte sett..puss

2011-06-16 @ 08:19:04
Postat av: Pernilla

Tack så jätte mycket =)



Såå söta barn ni har!!



Ha en fortsatt bra dag.

2011-06-16 @ 09:14:07
URL: http://mammatilltvillingar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åksjukebanden är toppen!!

Hade samma problem med min dotter. Hon har inte blivit åksjuk en enda gång med banden på sig.

2011-06-16 @ 09:56:54
Postat av: Marie

Så fina bilder på din trädgård! Sommaren är underbar med all grönska. Såg några bilder som gav mig lite inspiration.... ;-)



Ha det gott!

2011-06-17 @ 17:48:10
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com
Postat av: Vendela Persson

Hej! vad intressant dina poster är. lär verkligen att läsa på din blogg lite mer! :) Hoppas du har en rolig dag :p

2011-07-01 @ 21:16:57
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0