Sista dagen!

Sista dagen i min hemkommun är här. I morgon bitti börjar min och småttingarnas resa hem mot min nya hemkommun. (Ny & ny, har ju bott där ett tag). Älskar att komma hem och hänga med familjen.
Barnen älskar att gå umgås med alla här hemma vilket glädjer mig oerhört.
Men visst, jag längtar efter Emil & Ängla. Faktiskt efter mitt hus & mina kollegor med.

Sista dagen valde jag att spendera med min älskade lilla farmor.
Vill ta till vara på alla minuter jag kan få med henne.
Det är tyvärr lite svårare nu när hon flyttat.
Förut bodde hon rakt över gatan och jag kunde springa över titt som tätt.
Men hon har det bättre nu. Hon bor på hem där hon har chansen att umgås med bekanta och äta i matsal.
Ett socialt liv, inte lika ensamt.

Vi tog en promenad till kyrkogården och minneslunden där farfar ligger.

Vi tände ett ljus för honom! Farmor saknar honom varje kväll. Jag saknar honom också oerhört mycket.


Vi fick en härlig dag tillsammans jag & farmor ♥

Nu vaknas schlager!
Eller det kan man kanske inte kalla det längre? Men Melodifestval med prat kanske?
Ja, vilket fall är det underhållande och jag gillar programledarna.
Ska bli roligt att se Perrelli & Danny ikväll.

I år tycker jag det varit oerhört svårt att tippa. Att ha ett stort namn hjälper inte, det handlar om låten & numret. Samt vilket humör Svenska folket är på.
Lika spännande varje gång och se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0