Astrid var otrolig!

Så va man hemma igen... Hur ska man sumera desse dagar?:

*Tur med vädret (idag lite sol till å med)
*Ängla älskade de
*Många "kamp" stunder med en 3 åring med järnvilja!
*Jag gillar fortfarande inte att sova i stugor
*Fin park-att rekomendera!
*Är helt slut nu!

Här följer lite bilder:

Lotta på bråkmakargatan. Precis här spelades filmen in. Sånt imponerar tom på mamma Zara.
All rekvisita fanns kvar i husen:

     

Villa Villekulla:



Bullerbyn:



Självklart fanns de mycket mer att se, å de finns fler bilder.. Men eftersom de tar såååån tid att ladda upp dom orkar ja inte :)

Nu bär de av till Karlsborg med ett stopp i Igelstorp (skövde) en natt hos min bror!


Kommentarer
Postat av: Anki

Finns mycke att se i Astrids värld.
Sara älskade Kajsa Kavat och gör så än idag. Hon var helt salig då vi var där.
Nu har jag ett barnbarn på 3år som bara lever för Pippi..
Kram

2007-07-25 @ 12:15:49
Postat av: Zandra

Önskar att jag med fick uppleva allt de där :)

2007-07-25 @ 12:28:19
URL: http://permozandra.blogg.se
Postat av: Karin... Mrs Kristofer Svensson!!!!!

Guuuuuuuuuuuuuud vilka söta gummistövlar Ängla har på sig!!! Jag kan tänka att hon var hur nöjd som helst att få vara i Pippis hus! Ha det bra, hälsa mannen din. Kram Karin... nu en Svensson :)

2007-07-25 @ 14:28:36
Postat av: maggie

Visst är det härligt!! Jag som mamma älskade att gå och spatsera där. Man kände sig som barn på nytt.
Förstår att ni hade trevligt. Vad är det för fel på stugor??? Du är rolig du! Ha det så bra hos mor din. Tilde kommer att sakna Ängla och dig så skynda er hem.*skratt* Nej då, bara njut nu och ha det gott...det är du värd. Kram

2007-07-25 @ 22:05:51
Postat av: Camilla

Ahhh va fint där verkar vara.Tror Maja skulle varit grön av avund om hon sett detta*L*..Men nu får vi göra slag i saken,sluta snacka,bara åka dit...
Kram

2007-07-25 @ 23:43:02
URL: http://camme70.blogg.se
Postat av: Olle

Vi var där förra året. Helt OK ställe. Det som var bäst var alla skådespelarna, barnen älskade att träffa sagofigurerna på riktigt. Dom byter nog skådisar rätt ofta, men förra årets höjdare var Karlsson och Prussiluskan. Och självklart Kling och Klang på sin tandemcykel med polisemblemet där fram. Något jag inte gillade var att husen bara var kulisser och miniatyrer, utom Bråkmakargatan där dom spelade in filmen.
Men precis hemkommen från Disneyland Paris måste jag nog säga att det sistnämnda smäller högre. Mina barn tyckte det var den bästa resan i deras liv. Karusellerna och bergodalbanorna är kanske inte sån mycket häftigare än Liseberg, och vill man ha riktigt mycket åka för pengarna utan att behöva köa så finns ju Åhusparken fortfarande kvar något år till. Men Disneyparken är mycket fräschare och snyggare än nån annan park jag besökt. Och det faktum att alla Disneyfigurerna går omkring i parken, pratar med fansen och gör stora parader, tyckte barnen var jättehäftigt, precis som på Astrid Lindgrens Värld. Och hela familjen tyckte showerna var det allra bästa, vi såg Tarzan, Lejonkungen och en stuntshow med snabba bilar.
Det var inte så blodigt dyrt att åka dit heller, ca 3000 kr per person med Kiviksbuss. På det priset tillkommer dock mat och shopping, och det kan ju rusa iväg mot oändligheten... ;)

2007-07-27 @ 21:33:21
Postat av: Guchie

oh. vilka minnen man fick nu. där va ja när ja va liten me :D

2007-07-31 @ 02:38:04
URL: http://guchie.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0