mmmmmm... varför?

Jag har aldrig bantat eller slutat unnat mig godsaker. Tycker alla bantningshysteri
bara e jobbig.. Men nu börjar ja tröttna på mitt sockerberoende å borde verkligen
göra ngt åt de, men det är riktigt jobbigt!
Faktum är att när jag väntade Ängla gick upp 25 kg!
image216
(om ja bara visste här hur stor ja skulle bli!)

Trodde nogaldrig att ja skulle kunna gå ner dom igen. Men ngt hände med min kropp
och jag bara rasade ner i vikt. Har alltid vägt ca 56 kg men ett år efter förlossningen vägde jag 53 kg.
Jag har aldrig druckit så många latte och ätit så många bullar som under den tiden.
Jag gicj inte upp ett gram. Nu är Ängla 3 år och jag till nu kunnat fortsätta äta vad som utan
att de syns (möjligtvis på insidan).
Men nu, nu börjar magen puta lite för mkt utåt,, jag kan verkligen inte dra in den,
Ett tag började ja fundera på om tajts å de A-linje formade modet satt sina spår.
Hur? Jo man kan ju gå å spänna ut magen hela dagen lång utan att de syns, å nu, nu kan ja inte dra in den längre..
Ja tillbaka till saken, här sitter ja nu med en godisskål igen!
Å varje eftermiddagsfika på jobbet tänkler ja ta ett äpple men sitter nästan alltid där med en araccboll!
Är de ngn som har lite bra tips på att låta bli!
Jag blir snart tokig! Ja, ja vet att de bara är att ge f-n i de, men hur lätt e de!?

image217
(mums!)


Kommentarer
Postat av: Maria

Välkommen till klubben. Jag håller själv på att försöka låta bli godis. Har gått upp lite väl mycket det här året. Du kan ju be Emil att gömma godiset för dig där hemma. Jag har inte lika stort socker sug efter jag började dricka en massa vatten varje dag o tvinga i mig minst en frukt on dagen men det är ändå svårt (mitt socker sug e stort)

2007-07-19 @ 21:27:28
URL: http://mariachen.blogg.se
Postat av: zara

Maria: Ja emil e ingen hjälp, större godisgris får man leta efter! :) Vatten e bra, men jobbar ju på H&M så de e svårt att springa å dricka hela tiden. Ska verkligen försöka skärpa mig!

2007-07-19 @ 21:38:44
Postat av: Maria

Tjitt då var det värre. Då kan det lätt bli så att du e verkligen bestämd att du ska skärpa dig oså hittar du han me en påse godis. Då e dte inte lätt att stå emot. Då är det lätt att tänka *men en gör ingenting* o sedan sitter man där.. Hmmm på HM står du i kassan då eller är du ute i butiken?

2007-07-19 @ 21:57:30
URL: http://mariachen.blogg.se
Postat av: Mamma

Här är en som provat allt både mot godis sug o vikten.De jag har kommit fram till är GI, det hjälper faktiskt efter två veckor är godis suget borta.Har slarvat några veckor så suget är tiibaka men ska börja med det igen..

2007-07-19 @ 22:02:29
Postat av: Zandra

Godiz e gött! :)

2007-07-19 @ 22:32:36
URL: http://permozandra.blogg.se
Postat av: Carro

Inte för du behöver det för vikten men man känner ju det ändå....samma här! Jag äter otroliga mängder!!! John åt inte ens godis när vi träffades men nu så... Man undrar ibland hur man ser ut inuti..en kund hade vart på nåt ställe där de kollade hur gammal man EGENTLIGEN är med tanke på livsstil, matvanor mm. Hon va 28 men med den livsstilen
50!!! jag höll på å dö! Hur gammal e på JAG???!!!!

2007-07-19 @ 22:36:12
Postat av: zara

tack alla för era tips! :)
Maria: man står inte enbart i kassan en heldag, man gör allt (å lite till) H&M är ett stort företag som bara vill öka å öka, vi har stora krav å mål som vi skå nå. Fast de e inte många som tror.

2007-07-19 @ 22:41:45
Postat av: sanna

Fy FAN VAD LIKA VI ÄR ZARA!!
samma här... har lagt på mig en del på sista tiden. Jag har alltis varit smal och kunnat proppa i mig godis.. nu när handbollen är över så är min fina kropp det ocksåå.. vi har samma socker behov.

2007-07-19 @ 22:45:31
URL: http://sanna88.blogg.se
Postat av: Maria

Jag tror ingenting. Inte vet jag heller, därför jag fråga :) Annars får man inget veta. hmm börja lite lätt o försök dra ner lite i taget. Men nu e d olika för alla oxå vad som e bäst för en *kliar huvet*

2007-07-19 @ 23:18:00
URL: http://mariachen.blogg.se
Postat av: Sandra

Samma här, därför ska jag börja träna from now on :p

2007-07-20 @ 08:12:19
URL: http://omtalad.blogg.se
Postat av: sophia

Har inte din kille varit med i typ fame factory eller nåt ? :P Känner igen bilden på er xD

2007-07-21 @ 20:09:40
URL: http://sophiahjartajonas.blogg.se
Postat av: zara

sopiha: Jo de har han 1:a omgången

2007-07-21 @ 21:50:27
Postat av: sophia

aaahh okej:D Och du sjöng också eller hur? I zarek?

2007-07-22 @ 11:48:12
URL: http://sophiahjartajonas.blogg.se
Postat av: zara

Sophia: Stämmer, fast i sarek med S :)

2007-07-22 @ 22:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0