Toray Hayden

Tog vara på Sharpens tips om att beställa böcker/pocket på
www.adlibris.com
Älskar att läsa, gärna sanna historier om barn och människor
som farit illa. Vet inte varför, men vill på ngt vis att alla människor
ska få upp ögonen på hur världen ser ut. Att vi ska vara mer observanta på
vår omgivning.. Varje gång gråter jag, mår dåligt och lovar mig själv att
försöka bidra med något. Om jag någon gång skulle bli miljonär skulle
ja sluta arbeta och istället bara jobba idiellt med barn som far/farit illa!
Jag hoppas att ja ngn gång i livet får chansen att på ngt sätt bidra.
En av mina favorit författare är barnpsykologen "Toray Hayden". Hon har arbetat
som speciallärare för barn med psykiska störningar.
Hennes böcker gör mig varm inombords, hennes engagemang för dessa barn
hon ger sitt liv för. Och hur hon lyckas hjälpa alla dessa barn.
Hon skriver på ett sätt som får en att le trots all missär.
Jag kan verkligen rekomendera att er att läsa hennes böcker.
Nu ska ja krypa ner under täcket och läsa min nya bok som jag knappt
redan kan slita mig ifrån trots att ja endast läst 3 kapitel

image214
" Andras ungar"

Andra böcker hon skrivit bla:
Bupojken
Solrosskogen
Bara barnet
Rävungen
Tigerungen
Den mekaniska katten
Vackra barn
spökflickan


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag jobbade som elevassistent på en särskola ett tag. Jag är en sådan som vill hjäla de som har det svårare än mig så jag förstår ditt tänkande

2007-07-18 @ 23:04:16
URL: http://mariachen.blogg.se
Postat av: Mamma

Håller med dig,hon är den bästa författaren som jag läst..skulle vara underbart om alla fick upp ögonen om missären som gäller barn titta sig omkring de finns närmare än man tror..

2007-07-19 @ 09:58:22
Postat av: Ellinor

Det är verkligen härligt att läsa, och jag håller med i att det är extra intressant när man faktiskt berörs av det man läser.

2007-07-19 @ 10:12:09
URL: http://mariaellinor.blogg.se
Postat av: Zandra

Älskar med att läsa sanna historier, Min favo är nog Liza Marklund :)

2007-07-19 @ 22:29:35
URL: http://permozandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0