långt,långt borta...

Redan när jag var 19 år tog jag min kappsäck och flyttade från mitt barndomshus till Göteborg för att studera.
Efter ett halvår där begav jag mig till Huvudstaden där jag trivdes bättre och landade i några år.
För4 årsedan träffade jag min drömprins som tog med mig till härliga skåne..
Vad jag egentligen vill ha sagt är att ja redan direkt efter studenten bott väldigt långt bort från min familj.
Jag har alltid haft bra kontakt med dom där hemma, framförallt med min mamma som står mig väldigt nära..
När mina föräldrar skilde sig flyttade jag med mamma & var bara hos pappa varannan helg (och titt som tätt eftersom vi flyttade nära pappas hus!).. Tror det är därför vi står varandra extra nära..
Har aldrig lidit av att ha dom långt borta, för ja vet att dom alltid finns där för mig oavsett avstånd. (självklar i vissa situationer har de varit extra svårt.)
Men just i denna situation hade ja önskat att mamma bodde i huset brevid:

Ängla ska snart ha juluppvisning med sin gymnastik/dans och ja sa till henne:
"Vi måste fråga farmor & Farfar om dom vill komma oxå. Amanda måste vi oxå fråga!"
Ängla svara:
"Å MORMOR!"
Jag:
" Men hon bor ju så långt borta ju"
Ängla:
"Men hon kan ju köra hit!?"
Jag:
"HOn har inget körkort"
Ängla:
"Då kan pappa köra dit med sin bil & hämta henne så hon kan titta på mig!"

Hur förklarar man för en 3 åring att de tar 4 timmar att åka bil hit men att mormor gärna hade tittat?
Jag gjorde så gott jag kunde och hoppas hon förstod.
Men om några år kan hon åka själv på lov osv. Hon vet redan nu att hon har världens bästa mormor, de vet jag!

image527
(mamma, ja vet att du blir arg nu när ja lägger upp denna bild, men de skiter jag i. JAG ÄR STOLT ÖVER DIG!)

Kommentarer
Postat av: Åsa

nawe Ängla e för härlig!! förstår om de kan va jobbigt ibland å bo så långt ifrån varandra, verkligen kul ni står varandra så nära!;)
Men vad gör man inte för kärleken? ALLT!!=)

2007-11-20 @ 17:22:08
Postat av: Åsa

Förresten har ny blogg;) Skriv gärna om du känner för de:-)

2007-11-20 @ 18:45:18
URL: http://upptagen76.blogg.se
Postat av: emmalisa

vad gulligt av Ängla...nu börjar jag fundera på att flytta:S Skulle så gärna vilja börja en skola i Sthlm som heter Rytmus. men det känns så långt hemifrån.

2007-11-20 @ 20:16:18
URL: http://www.emmalisanorrhamn.blogg.se
Postat av: Olle

Man utvecklas av att flytta hemifrån. Jag flyttade direkt efter lumpen när jag var 20, sen bodde jag även utomlands i ett par år. Men nu har jag flyttat hem igen och köpt föräldrahemmet.

2007-11-20 @ 21:48:31
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Mamma

Den dagn du flyttade var det som hjärtat slets ur kroppen på mig.du kunde ju tagit ett bättre kort,vet att du inget har.....Jag önskar många ggr att jag fanns närmre er så jag ochså kunde få vara med på alla grejor mitt älskade barnbarn,fast jag tröstar mig med att ja ska få tio pussar till jul..Pussa Ängla från mig...puss

2007-11-20 @ 22:01:45
Postat av: Carina Persson

Du är lik din mamma, Zara. Roligt att få se ett asnikte på din fina mamma. Hon har ju skrivit i min blogg så då är det skoj att se henne. Fin mamma. Det sa jag ju redan för en vecka sedan...

Kram från Carina

PS: Zara, mina barn hälsar till dig. De gillar dig och Sarek så mycket. De har varsin MP3-spelare, alla tre. De flesta låtarna är med Sarek. De har själva valt. Flickorna brukar säga: Men kan du inte ta hit Zara då? Vi vill ju träffa hene. Jag försöker förklara att jag inte bara kan "ta" människor. MEn det tycker de att jag ska göra ändå...

2007-11-20 @ 22:15:04
URL: http://carina69.blogg.se
Postat av: carro

avstånd kan verkligen va svårt. Tur då¨att man vet att det bara e att lyfta luren o höra rösten i alla fall. Men så sant, nära på riktigt e det allra bästa!! O mamma e alltid mamma!! :)

2007-11-20 @ 22:38:02
URL: http://www.caroline79.blogg.se
Postat av: Jossan

Bodde 15 mil från familjen i ca 4 år ! Det fungerade man var jobbigt ofta ! Känns underbart att ha flyttat tillbaka igen, men trivs man med livet på annat håll funkar det ju, för mig funkade det inte till slut !

2007-11-21 @ 06:00:34
URL: http://www.josefina82.blogg.se
Postat av: Maria

Jag bodde i Karlstad i 2 år. Nu är jag tillbaka i Östersund igen men det märktes ju att man var långt från familjen

2007-11-21 @ 17:14:50
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: linn syster ;D

jag saknar dig syster, somfan :(
jag älskar deiii

2007-11-21 @ 20:48:15
Postat av: Morbror

Dags att göda grösmattan bakom mormor.

2007-11-26 @ 16:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0