5 oktober

Ängla vaknade kl 4:30, jippey! På med Disney tv å försöka morna sig..
Kl 5:30 efter en dusch  begav jag & Ängla oss ut för att fixa frulle, STURBACKS har de godaste kaffet!
 (Ängla med frukosten)

8:00 var de dax för info möte som visade sig vara pensionärsmöte om hur man postar kort å ringer samtal. Vi gick efter 10 min. I väntan på guidbussen tog vi oss ett strög..
Bussen tog oss genom hela NY. Vi såg bla Frihetsgudinna (bakom all dimma), Empire state building, platsen där world trade center stod, Tom Hanks, Bonos, Barbara Striesands lägenheter,platden John Lennon blev mördad på, Yoko´s lägenhet, harlem mm.
På vägen åkte vi förbi en filminspelning, men de enda jag hann se var paparazzis :)
Vi bestämde oss för att promenera från Ground Zero genom Tribecca, Soho (bra shopping!). west village, Chelsea, Garment district och slutligen Times Square där vi bodde!
På den vägen blev de lite shopping :)
Bla:
Levis jeans (ca 250 sve kronor)
sommarkläder från H&M
linnen både bas & fin linnen
I love NY t-shirt
Bed Head sch/balsam 750 ml (ca 150 :- )
Essie nagellack (50:-)
Clinique parfymen Happy 100 ml  (130:-)

med mera med mera :)

                               
här blev John Lennon mördad!      Där dom 3 balkongerna är bor Tom Hanks :)

                     
Empire state                     ni kan se frihetsdinninan bakom båten :)

                      
här stod world trade center 

Kommentarer
Postat av: Olle

Ja som sagt, man vaknar tidigt.

Men varför shoppa på H&M i New York, när du jobbar där här hemma? Fast man är väl förstås nyfiken på om sortimentet är detsamma?

2007-10-12 @ 23:58:24
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Zandra

Nawwa! Välkomna hem! :) underbara bilder! ni verkar haft de fantastikt bra :) Men iaf gud jag måste förska ta mig ner till skåne snart. saknar er så! Kraaaam!

2007-10-13 @ 01:26:56
URL: http://permozandra.blogg.se
Postat av: Märta

Vill också till NY, verkar som om att ni har haft det helt underbart :) Måste ha varit helt otroligt mycket att titta på! Vi ses snart, kramar Märta

2007-10-13 @ 10:31:05
Postat av: Zara

Olle: Ja ville inte handla dyra sommarkläder när de e höst hemma! Jag har min rabatt där med, därför H&M. Sedan e de sjukt hägtigt att gå in på H&M i NY
Zandra: Tack! e har varit fantastiskt, de kommer mer här!
Märta: Jag vill tillbaka :)

2007-10-13 @ 14:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0