9 oktober

Frukostarna här är fullkomligt underbara. Buffe´med en massa goda frukter i mängder, grönsker, potatisplättar, pannkakor med mera..

Efter frukost blev det ett besök på Disneys kontor. En hel del prat om vår produktion av TARZAN! Vi är den 3:e i världen som sätter upp den. Och den 1:a second som dom kallar de. The second betyder att Emil är den första som gör de utan Disney production :)
Dom var mäkta imponerad av Emil & förväntnsfulla på vår production.. Han sa att jag såg ut som en Jane :)

Sedan började vi promenera längs med Broadway, å helt plötsligt kom Filip & Fredrik gående :)
image443
Lite shopping på Victorias brodway igen men denna gången en bh & lite smink!

Vi bestämde oss för att kolla om de fanns biljetter till ngn musikal. Jag ville se Hair spray som vi sett på film dagen innan (biopremiär i sve nästa fredag!). Den är relativt nyskriven & utspelar sig på 60 tal. Påminner lite om Grease, med sin pop musik!
Fam Bengtsson, jag & Ängla fick bilj & Emil fick biljett till Le Mislerabes som han ville se.
Hair spray var upppigande och Ängla stod i trappan å dansade :) Killen breve kollade mer på Ängla än showen :)
Känns väldigt trist att vi snart ska hem, åk hit! Kan verkligen rekomendera! Men bring a lot of money!

Kommentarer
Postat av: Olle

Med mötet på Disney-kontoret borde ni väl kunna ta upp det som tjänsteresa och dra av på skatten? :)

Men man vet aldrig med skattemyndigheten. Min pappa åkte till Brasilien på 70-talet och var på konferens onsdag till fredag, sen ledig över helgen och gjorde studiebesök på en fabrik* måndag-tisdag.
Skattemyndigheten hörde av sig nåt år senare och tyckte att han borde åkt hem över helgen. Två dagar ledigt i Rio, aja-baja! Eftersom han inte åkte hem över helgen så fick han betala tusentals kronor i extra skatt för att han gjort en betald "nöjesresa". Han överklagade förstås, men det hjälpte inte.:( Jag tror dock skattemyndigheten är mer resonlig idag.

*(Den fabriken ville ha honom som VD, men han tackade nej för att han hade hittat sitt drömhus i Sverige. Det huset jag äger nu - rena mardrömmen i fuskbygge)

2007-10-13 @ 22:03:48
URL: http://cannibal.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0