jag vill spotta på dig!

Jag har en vän som för ett tag sedan separerade med pappan till hennes barn. Jag tänker inte skriva personens namn, de kan va ngn här i skåne de kan vara ngn i sthlm, vart eller vem spelar ingen roll!
Under deras förhållande var de hon som fick ta allt ansvar för barnen. Han sov till och med i ett annat rum för att slippa bli väckt. Även då min vän hade 40 graders feber å kräksjukan vägrade han göra välling på natten. Hon satt med sina båda barn i varsin arm å huvudet ner i toastolen..
När de andra barnet föddes fick han många komplikationer med andnigen, så dom kajkade in & ut på sjukhuset. På de sjukhuset tog dom inte min vän på allvar, så hon började köra länet runt på olika sjukhus. Tillslut fick dom riktig hjälp. Eftersom hon aldrig själv fick vila sa kroppen ofta ifrån & hon blev sjuk. T.o.m en läkare skickade hem ett brev där de stod att denna mamma måste få hjälp i hemmet, annars kommer hon gå in i väggen.
Efter seperationen (vilket va de allra bästa för henne, då han kontrolerade allt hon gjorde & fick henne att må väldigt dåligt) har han bara fortsatt att trakasera henne. Allt för att förstöra för henne osv.. Han träffade snabbt en ny, men de varade inte länge (å, ja han presenterade henne för barnen). Inte långt efter skaffade han en ny till som de verkar funka med för de tog bara en månad, så flyttade hon in.. (stackars barnen. Först flyttar mamma ut, sen flyttar en annan in i samma veva) Lugn å ro för min vän iaf tänkte vi, men inte!
Dom har nu varit separerade ca 1 år och min vän vill nu flytta 1 mil närmre sitt jobb. Till saken hör att pappan jobbar oxå där så han får ingen omväg till dagis eller så.. Men detta räckte för att han vill sabba igen! Eftersom min vän nu ska bli sambo med sin nya kille..
Nu har han stämt henne å kräver ensam vårdnad!!! Han har skrivit flera a4 papper om vilken dålig mamma hon är & att hon endast kan vara en varannanhelg å storhelgs mamma!! Så på fredag ska dom upp i Tingsrätten!
HALLÅ DIN DUMMA IDIOT, dom enda som skadas är dina barn!
Kan ngn vettig människa tala om för mig hur man kan vilja ta ifrån sina barn en förälder för egen vinnings skull!? För de är bara det de handlar om! Han vet att hon är en bra mamma som alltid tagit hand om sina barn i 1:a hand!
Skulle du stå framför mig nu skulle ja spotta på dig!!!!
Du är inte ens vatten värld som utsätter dina barn & deras mamma för detta!! Är så jävla arg att jag vill gråta..
Om ja får chansen att vittna, så kommer jag göra de! För jag vet precis hur de va hemma hos er innan ni separerade! Å de vet du med!

Ursäkta alla ni andra, men på ngt sätt måste ja få ut dessa agritioner!

(för er som kanske vet vem ja skriver om, nämn inte hennes namn här. Å börja ingen gissningslek-TACK!)


Kommentarer
Postat av: Carro

Fy vad hemskt!! tur man inte vet vad man ska ställas inför i förväg ...hoppas det löser sig till det bästa..för alla!

2007-10-15 @ 19:35:04
Postat av: Jossan

Usch vad man önskar att vissa människor bara kunde raderas ... hatar sådana där situationer då barn används mot ngt. Att det e värt att skada deras barn för att han vill göra henne illa. MEN förhoppningsvis e det en rättvis domstol som förstår allt detta. Och man kan ju hoppas att ngt av barnen e stort nog att prata själv. Då kanske historien kan komma fram ännu mer. Alltså inte tala i rätten men kanske genom någon annan eller så, om barnen haft hjälp på något sätt.
Håller alla tummar !

2007-10-15 @ 19:50:18
URL: http://www.josefina82.blogg.se
Postat av: Maria

Jag blir så förbannad så jag kokar. O me tanke att jag inte vet nått om detta så måste det vara dubbelt upp för dig.

Hoppas allt löser sig.
Jag håller tummen att det blir bra

2007-10-15 @ 20:04:51
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: mio

Nä fy fan vilken idiot! Jag är verkligen glad att Emelie har den pappan hon har. Hoppas verkligen att det löser sig för dem och tur att hon har en så bra kompis som dig!
Kram

2007-10-15 @ 20:37:35
URL: http://emilfan.blogg.se
Postat av: linn syster ;D

'hälsa *henne* att tillomed jag vet atthon är än underbar mamma, jag har ju sätt henne tsm med sina barn och hon gör INGET fel alls!
sånna j*vla idoter som han borde inte få leva!!!! krama henne från mej och hälsa hennesbarn!
jag älskar dej zara

2007-10-15 @ 20:42:45
Postat av: Mamma

Herre gud,,,,,vad har den uslingen i skallen??????????Håller med dig,hör med hennes advokat om du kan vittna vet att de kan gå..hälsa henne att hon har mitt stöd,ska hålla tummarna.Fy faaan för sådana karlar......

2007-10-15 @ 21:33:53
Postat av: Åsa

vet hur de e, har exakt samma problem me min sons pappa

2007-10-15 @ 21:52:34
Postat av: milo

En jobbig situation att gå igenom. Håll ut,barnen hur små dom än är,genomskådar snart denna teatern. En sådan skitstövel till pappa. Hoppas barnen ger igen när de blir äldre och förstår vad han har gjort. Har inte pappan några föräldrar som kan taqla om vad som är rätt och fel??? undrar hur en del är skapta utav Fan själv kan man tro. Milo

2007-10-15 @ 22:32:29
Postat av: lisa

om något helt annat!
(läste att du haft det trevligt i ny!)

hur kommer det sig att ni inte har släppt erat album ännu? (skulle väl ha varit i augusti?!)
jag GISSAR att det beror på att ni ska vara med i schlagern och att ni väntar med skivsläpp tills våren?!!
;-)

(men jag får väl ge mig till tåls till kl 16.00)

haj haj

2007-10-16 @ 09:16:17
Postat av: HeLeNa

Det gör så ont i mig när ja läser detta. Ja kan inte heller förstå mig på dessa människor som har såna här problem med sig själva och som gång på gång satsar på att såra o trycka ner andra människor istället för att försöka ta tag i sitt eget liv! Ja tänker skänka alla mina goda tankar till denna mamma o hennes underbara barn! Hälsa henne att om hon behöver fler vittnen ställer ja o Johan gärna upp!
Stor kram till dig kompis!

2007-10-16 @ 10:36:10
URL: http://www.hellur.blogg.se
Postat av: jur.stud

Det kommer att ordna sig på bästa sätt för barnen om jag ska utgå från det du skrivit!
Många gånger så den som stämmer på ensam vårdnad utan "skäliga grunder" är den som sällan får det!
Ensam vårdnad får du när samarbetssvårigheterna med den andra föräldern är så pass stora att det är en omöjlighet att kunna fatta beslut.
Dessutom så är det stor skillnad på vårdnad och umgänge, det är två helt skilda saker som många rör ihop!
Jag håller tummarna för din vän, och tror nog att det löser sig!

2007-10-16 @ 11:07:26
Postat av: Mamma

Känner mig så upprörd att ja måste skriva något riktigt illa. ;JÄVLA SVINPÄLS;

2007-10-16 @ 14:32:36
Postat av: Emmalisa Norrhamn

Det gör ont i mig när jag läser detta. DET ÄR FÖRFÄRLIGT.

2007-10-16 @ 16:37:23
URL: http://www.emmalisanorrhamn.blogg.se
Postat av: Todde

hoppas att du får vittna
Zara!

2007-10-16 @ 20:41:34
Postat av: sanna

Stackars henne!!!
du får krama henne från mig och hoppas att hennes nya kille är bättre

2007-10-20 @ 11:56:21
URL: http://sanna88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0