utmaningarnas utmaning!

Inte nog med att jag denna månad inte får:
Shoppa kläder till mig själv
äta godis på veckorna
Och att jag börjat gymma 2 ggr i veckan har ja nu bestämt mig för att lägga av med snuset.
image364
Började med detta dumma när jag för ca 4 år sedan slutade att röka.. Och jag hade aldrig kunnat ana vad gott de skulle vara! När ja blev gravid slutade jag tvärt, lätt som en plätt. Jag skulle ju få ngt för de :)
När ja slutade amma kom suget efter en prilla tillbaka :( och ja var fast igen!
Från och med idag har jag börjat trappa ner snusandet till å börja med. Jag är en riktigt storsnusare annars, sover tom en prilla..
Så på jobbet har ja nu bestämt mig för att inte snusa. Tuggar nickotugg. Börjar så här, så får vi ser hur de slutar.. Det är mkt svårare att sluta med snus en med cigg skani veta!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Det var fanimej det bästa jag läst på din blogg. Ett mycket klokt beslut. Stort Lycka till. Det här fixar du. Jag håller tummarna

2007-09-11 @ 06:54:02
Postat av: Maria

Jag har både rökt o snusat men slutat med båda. Detta kommer du klara Zara. Det var ett bra beslut detta. Jag gör som Lasse och håller tummarna :)

2007-09-11 @ 07:32:18
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: mio

Jag gick också över till snus efter jag slutade röka.
Gick över till tuggtobak efter ett tag och det sista innan jag slutade så delade jag tuggtobaken i två tre bitar.
Det är smart av dig att trappa ner först för det är ju som du skriver svårare att sluta snusa än att sluta röka.
Kram

2007-09-11 @ 08:21:07
URL: http://emilfan.blogg.se
Postat av: Liza

Lycka till Zara du kommer klara det med det är jag säker på :)...

2007-09-11 @ 08:43:18
Postat av: ELLINOR

Oj, allt på en gång! Hoppas det inte blir för mycket för dig bara!
Men du är duktig du!

2007-09-11 @ 09:51:29
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Åsa

lycka te Zara, detta klarar du, de vet ja!!=)
har själv rökat så vet hur svårt de e å sluta, men kan tänka mej att de e svårare å sluta snusa....

2007-09-11 @ 10:22:06
Postat av: Olle

Lycka till! Kan Ängla sluta med nappen så kan du sluta med snuset :)
Men det bästa sättet att sluta är att aldrig börja. Jag förstår inte hur man kan börja röka: det smakar illa, luktar illa, är farligt, svindyrt och man blir inte ens hög av det. Bara nackdelar, inga fördelar.

2007-09-11 @ 11:27:16
Postat av: carro

jag håller på dej mot snuset!!

2007-09-11 @ 13:14:17
URL: http://www.caroline79.blogg.se
Postat av: Madde

Ja snus är gott som fan! men inte speciellt hälsosamt. har också varit storsnusare i 7 år.
kan haka på din kampanj och försöka sluta jag
också!

2007-09-11 @ 16:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0