låt de brinna

candle.jpg

Jag hoppas och tror att Engla upp ifrån himlen och hennes familj genom fönstret såg alla ljus som brann/brinner i fönstret ikväll kl 21. Mitt ljus brann oxå barnen och deras familj i Arboga som blev mördade för ett tag sedan.

 

Man blir verkligen mörkrädd av de samhälle vi leder in våra barn i. Även om vi lyckas uppfostra dem rätt, så finns de så många sjuka människor där ute. Varje dag läser vi i tidningarna om våldet i samhället.

Men va ska vi göra åt det? Något måste göras. Det som definitivt inte ska göras är indragningar av psykvården..

Hela tiden hör man om just kliniker som måste läggas ner. Istället bygger vi (här i K.stad) en str fet arena för flera miljoner för att lyckas få hit melodifestivalen.. Det är fanimej skrattretande! Nej, min själ! Använd pengarna till något viktigare som att RÄDDA LIV! Rätta mig gärna om jag har fel!


Kommentarer
Postat av: mio

Ja, det är sanslöst!
Jag körde en kille till psyket i Näl för några år sen.
Han hade tagit droger och gett sig på kompisar och kände själv att han behövde hjälp.
Vi kom dit vid två på natten och hon på receptionen sa att läkaren hade jätte mycket att göra och att det var flera före, det var precis som hon ville att vi skulle köra hem honom istället.
När han fick träffa läkaren på morgonen blev han akutinlagd och fick tabletter som hjälpte honom men efter han hade varit hemma ett par veckor ändrades medicineringen och han var tillbaka i drogerna!

2008-04-15 @ 09:20:00
Postat av: Caroline R

AMEN
ÄNTLIGEN fler som reagerar över denna förbaskade arena!
SOM jag har diskuterat detta till höger o vänster!

Vi har skolor, vård och annan omsorg i denna kommun som hade kunnat nyttja de pengarna till något BÄTTRE!

2008-04-15 @ 13:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0