barnvakt

Herregud vad jag är glad för mina lediga fredagar!
Har inte jobbat en fredag på ett år tror jag förrens idag.
En kollega ville byta ledig dag, så jag fick jobba idag.
Vad är det med folk en fredag? :) Dom stökar ner och shoppar som aldrig förr!
Ja, det var rena maratonloppet idag alltså..


Just nu ligger det en söt liten bebis och sover här :)
Vi är nämligen barnvakt till lilla Selma och även till storasyster Tilde..
Tilde och Ängla tittar på film med Emil eftersom Tilde blev lite ledsen i ögat efter mamma.
Nu är det lugnt. (Tilde låg å sov när jag kom upp, inte undra på att hon var lite ledsen)
Det är minsann ingen lätt match att ha 2 barn i 3-4 års åldern och en liten bebis som inte känner sig hemma samtidigt.
Emil var nämligen och spelade match och var borta ända till ca 21:00
Men det har gått bra, men 3 barn blir det nog aldrig. I så fall med långt mellan åren :)
Men jag passar dom så gärna, för det är världens goaste flickor!

Å som Maria skrev: Jo det är jag som är spådd att få tvillingar vilket i så fall skulle bli just 3 barn
Men det tar jag då ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

var det inte du som blev spådd att få många barn ;)

2008-08-29 @ 22:22:12
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Olle

Jag har tre egna barn varje eftermiddag. Helt OK. Men dom brukar ringa kompisar och föröka sig, så ofta blir det 5-6 stycken ungar man får laga kvällsmat till varje dag.



Men det låter värre än det är. Den minsta brukar sova 2 timmar, och de stora brukar hålla koll och säga till när det är dags för mig att ta hand om honom. Idag har jag lagt över en timme på att högtryckstvätta taket och en halvtimme på att olja trädgårdsmöblerna.

2008-08-30 @ 00:02:38
URL: http://cannibal.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hej!

Va bra :)

De e klart jag tänker på Ängla!

Hälsa henne med en STOR KRAM!

Puss och kram på er mina fina skåningar! :)

2008-08-30 @ 00:13:48
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: milo

Bara föröka er så att vi har något att passa/vakta, ha,ha. Längtar till måndag då Änglen fyller år.Kram

2008-08-30 @ 09:30:48
Postat av: maggan

Tack för att ni såg till våra barn så vi kunde fira min 30-års dag samt 1 årig bröllopsdag. Vi tog allt på en gång. Blir det 3 barn i familjen sigfridsson vet ni att vi finns här. Skratt.....ses ikväll.

Kram

2008-08-30 @ 16:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0