bättre mamma

Ikväll (ja efter det att jag lagat middag, diskat & plockat undan) har jag haft lite pyssel med min lilla Ängel..
Har känt mig som världens sämsta mamma ett tag. Det är så otroligt mycket runt omkring mig just nu.
Mail, tele som ringer, sms ang skivsläppet. Allt ska vad PR heter ska pusslas ihop samtidigt som jag har mitt H&M jobb att sköta. Missförstå mig inte, jag älskar sången och tycker det är super skoj!
Men man räcker lixom inte till. Så ikväll bestämde jag mig för att strunta i att huset ser ut som en soptipp och tog fram pennor & pysselbok. Vi hade så mysigt när vi satt och pysslade, jag riktigt kände att Ängla oxå njöt :)
Detta ska jag absolut fortsätta med, i alla fall varannan kväll!


Mitt pyssel:

Äntligen har jag riktigt fina verktyg!
Mina nya stansar kom igår A-Ö, vilken skillnad alltså!
Även dom nya berlockerna i SILVER har kommit, känns roligt att jobba med "riktigt" material oxå.
Jag kommer även att fortsätta jobba med dom oäkta som är lite billigare såklart, men silver håller ju för alltid.

Har varit inne på en del hemsidor som var bland de första med dessa namnsmycken.
Vilka priser alltså! En bricka över 1000:-, det är inte klokt.
Tur att vi blivit fler som börjat så folk inte behöver betala överpriser.

 
 


Kommentarer
Postat av: Linda

2008-08-21 @ 22:46:15
Postat av: Linda

Vilka fina smycken du gör! Gör du namnarmband oxå?

2008-08-21 @ 22:47:00
Postat av: zara

Linda:

Har inte gjort men kan göra :)

2008-08-21 @ 22:50:19
Postat av: Maria

Du e duktig :)

2008-08-22 @ 07:11:05
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: carro

finns att hyra på bb här med men det e såna man måste spänna bälte över varje gång, den vi vill ha knäpper man bara i en bas i sätet för bältet e runt barnet i stolen likosm.... va det en sån ni hade? KRAM

2008-08-22 @ 11:22:32
URL: http://caroline79.blogg.se/
Postat av: Caroline

Superfina smycken!

Jag undrar vad du skulle ta för att stansa en bricka med "Farfar" på ena sidan och ett namn på andra sidan, och en bricka med "Farmor" på ena sidan och namn på andra?



Tacksam för svar!

2008-08-22 @ 12:31:16
Postat av: Märta

Du är verkligen hur duktig som helst att göra smycken! Är hel imponerad =)

2008-08-22 @ 16:05:36
URL: http://marthaw.blogg.se/
Postat av: milo

Hej gumman, sluta pressa dig själv med dåligt samvete. Du/Emil är som alla andra föräldrar, ibland räcker inte tiden till, så enkelt är det. Jag träffar er ängel minst en gång i veckan ibland sover hon över, det märks att tjejen har det bra. Så sluta ha dåligt samvete, kramar

2008-08-22 @ 18:21:25
Postat av: Emelie

Vilket jättefint halsband med hjärtat i. Är det text instansat i det? Vad (ungefär) skulle ett sådant kosta att få gjort?

He rn bra kväll!

//Emelie

2008-08-24 @ 19:22:15
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej Zara! Vill tacka för ett fint halsband som du gjort och samtidigt berätta en liten historia.



Det vackra halsbandet med "VILJA" hänger nu runt min hals varje dag. Detta underbara halsband har jag fått av en älskad Vän, Johanna Mattsson. Mina livsord är "VILL MAN KAN MAN". När jag såg halsbandet fälldes tårar och känslosvallet var enormt när hon berättade att det var Du som gjort det. ( såg jag ju sen oxå på "by ZARA"tagen )Vi känner inte varann Du och jag Zara, men det märkliga var att dagen innan jag fick halsbandet hade min livs Kärlek berättat att han hört en låt på radion som gjorde att han tänkte, den där låten är som skriven för oss. Han ringde och sa: Ulrika, "I natt ska marken skälva" med Sarek, det är Vår låt. Vi lever just Nu i ett jobbigt distans förhållande men till våren hoppas vi att vi kan få vara tillsammans på riktigt. Och vår kärlek är så där oförklarligt stark, så låten är verkligen som skriven för oss.

Och när sen Johanna gav mig halsbandet med VILJA dagen efter och det var DU som gjort det, ja då var gåshuden ett faktum!!

Så numera är "I natt ska marken skälva" "Vår" låt och halsbandet lämnar aldrig min hals. Skulle gärna vilja bygga på det så småningom med namnbrickor mm. Johanna är en fantastisk tjej och tacksamheten till henne är enorm.

Jag beundrar dig Zara för allt Du gör, och när jag läser din blogg får jag en bild av en stark kvinna, och fantastisk Mamma.

Dina smycken är mycket vackra och jag hoppas få möjligheten att beställa själv utav Dig så småningom.

Önskar dig och din familj en härlig höst och lycka till med alla era projekt.

VILL MAN KAN MAN ... Kram Ulrika

2008-09-19 @ 08:55:47
Postat av: Pernilla

Jag håller med dig..

Jag kör i aluminium för jag har inte hittat nån bra återförsäljare i silver..

Jättefia saker du gör iallafall..

2009-02-04 @ 18:39:31
URL: http://minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0