Du din padda!

Ja, är det inte möss så är det grodor!

Emil som är taggad inför morgondagens loppis håller fortfarande på i bodarna.
Jag öppnade altandörren för att ropa att jag tänkt börja kolla på filmen vi hyrt (ANGEL).
Han kom emot mig med en kruka och sa "känner di igen den här?"
Precis i samma ögonblick ser jag i ögonvrån att något hoppar upp från marken och in i rummet precis vid mina fötter!
En PADDA! Är det något djur jag inte tycker om så är det grodor och paddor.
Sliskiga & hoppiga, man vet inte vart man har dem.
Jag springer ut och hoppar upp på vår köksö medan Emil försökte få ut den :)
Som vanligt fick man vara med att hjälpa till, så det var bara att pallra sig ner för att hjälpa till.
Men så fort den rörde sig sa mina reflexer till mig att hoppa upp på bänken igen, vilket jag gjorde!
Emil fixade tillslut så att grodan hoppade ut i regnet igen!

Nu blir det film tajm!



Kommentarer
Postat av: Märta

Tjenare =)

Saknar dig med! Emil och Ängla också såklart! Jajamensan, jag är så laddad man kan vara ;) Hihi, har en känsla imagen som säger mig att denna musikalen kommer bli kanon! PUSS

2008-08-23 @ 23:39:38
URL: http://marthaw.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Lilla Zara, du är för rolig. Jag minns musen ni jagade ut i vintras. Vilket ståhej det var. Men jag förstår dig. Är man rädd för ett djur så är det inte roligt att behöva konfronteras med ett, särskilt inte i sitt eget hem. Jag är livrädd för spindlar. Det spelar ingen roll hur små de är. Jag blir hysterisk. Jag väckte Peter många nätter för att det satt spindlar i taket. Däremot så älskar jag ormar. Det är konstigt hur man kan vara rädd för en liten insekt som inte kan göra mig något, men en stor boaorm eller pytonorm håller jag gärna i.



Hoppas att ni slipper möss och paddor hädanefter. Nu ska jag försöka sova. Har försökt fyra ggr nu men ligger bara och vänder och vrider på mig. Det underlättar inte heller att ha en katt som kryper under täcker och biter mig i fötterna.



Lycka till med försäljningen i morgon.



Kram från Carina och barnen

2008-08-24 @ 04:25:21
URL: http://metrobloggen.se/carina6969

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0