möss & människor

OAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA hördes gällt i natt och en upprusande Emil kommer in i sovrummet och tänder lampan.. Eftersom det va näst in till storm ute trodde jag att taket blåst av (eftersom vi knappt har ngt)..

" MÖSSEN ÄR TILLBAKA!!!!" skriker Emil

"Ja, ha.. Måste du väcka hela familjen för de?" svarade jag..

"JA, du MÅSTE komma ner" sa E

"Varför då?" sa Jag

"Du måste vara moralisgt stöd!"

Till saken hör att både jag å Emil tycker de är läskigt med möss (ja vem tycker inte de)...
Så idag har de inhandlats nya fällor och godisrottor & dumlekola som vi fått tips på att sätta i fällan.. Segt så dom fastnar!! Så imorn bitti kommer vi trippa in försiktigt för att se om de ligger ngn döing där (hoppas)..
(ingen av oss vågar titta ensama, löjliga familjen!)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Tipsar om en sån där dosa man kan sätta i uttaget som utstrålar ljud som bara råttan/musen kan höra. Tror de finns på granngården. En bekant till mig slapp alla möss efter att ha satt in en sån.

2008-01-04 @ 22:21:56
URL: http://www.josefina82.blogg.se
Postat av: Maria

Naaaw möss som e så söta.

2008-01-04 @ 22:52:43
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Mamma

Det känner jag igen ,kanske samma mus som var framme när vi var hos er.något år sen.puss

2008-01-05 @ 11:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0