se upp i backen...

Rosig om kinderna av frisk luft sitter jag nu här framför datan!!
Vi, jag, Emil, Ängla & Tilde har varit i pulkabacken :)
Här i skåne får man verkligen passa på aven om de bara är lite blötsnö som ligger på marken..
Tror att ja tyckte de var roligare än barnen att svicha ner för backen :)


Det är inte ofta jag börjar dagen med gudtjänst, men idag var ja tvungen..
Kusin Sanna sjöng 2 låtar.. De lär super bra å hon va snygg som få :)
Bra jobbat!




Nu återstår städning, för imorn kommer patrik hit, som vi längtat efter honom!





Forts.. Nu har vi fångat in 4 st! ÄCKLIGT!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ni får skicka Patrik på dem. han kanske är en musjägare

2008-01-06 @ 12:34:55
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: Emma

Ja fy möss är hemska, men samtidigt lite söta men inte så söta att man vill ha dom i sitt hus! Händer att Skorpan vill jävlas lite med sina resterande familjemedlemmar, kanske i protest av ngt slag med att ta med sina kära "byten" in. Och då snackar vi om levande möss! Då är det panik i Larssons hus, dock är det inte någon frågan om vem som tar tag i problemet, mamma Inger så klart! Who else?Själv står jag bara och hoppar och skriker!! Hoppas att det är kloka nog och tjuvar på någon annans hem....Snåla jäklar....

2008-01-06 @ 17:27:05
Postat av: sanna

Tack för de fina orden!!!
Jag tycker dock jag såg tjock ut .. men men, det är som man säger .. Tv lägger på 10 kg hehe:)
Tack för att du tittade.
Kände Ängla igen mig?

2008-01-06 @ 17:34:33
URL: http://sanna88.blogg.se
Postat av: Anonym

jag är alldeles för blödig för att kunna döda de små mössen.
Kommer ihåg när vi hyrde ett hus och hade möss inne i pannrummet.
Emelie ville ha en som husdjur... fast de blev sjuka av nåt och dog, vet inta vad det var för ingen hade lagt ut råttgift men det var kanske tur att de dog : )

2008-01-06 @ 18:23:50
Postat av: Ingrid

Hej prova att ställa en burk utan lock med ättika i där de små kommer in om ni vet var det är! Hade själv problem men detta verkar att fungera och man har varit djurvän samtidigt! Alltit värt ett försök!!
Lycka till

2008-01-06 @ 19:16:41
Postat av: Camilla

Kan säga att jag o Micke skratta gott åt denna mus-affär så roligt berättad.Men å andra sidan va vi ju trygga här bakom skärmen utan möss o så *s*..Hoppas alla vänner e borta nu då.Synd att Ängla e allergiker(om jag fattat det rätt)anners hade en katt varit bra.När jag bodde längst ner i många år såg jag aldrig röken av nån mus,mycke tack vare katten tror jag.Hoppas ni anners fått en bra start på nya året..Kram Camilla

2008-01-07 @ 01:03:40
URL: http://www.123minsida.se/camme7
Postat av: Anna

Har folk slutat spela fotboll och ha intressen på sidan om eller? Nu är den nya innegrejen att kommentera elakt och orelevant i andras bloggar... 24/7!

2008-01-07 @ 10:55:47
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: Ronja Hagfalk

Vilken söt råtta! Jag har haft två tamråttor förut... ;o)

2008-01-23 @ 23:28:45
URL: http://www.metrobloggen.se/traning

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0