Tack för den du!

diana d om BY ZARA:
"Jag tycker att du skriver som att det bara är DU som har det tufft som småbarnsförälder."

Sådana kommentarer gör mig verkligen ledsen.
VARFÖR skulle jag tycka att bara jag har det tufft som småbarnsförälder?
Har jag någonsin påstått det?
Här i min blogg skriver jag om mitt liv som mamma, artist, säljare & människa, inte om någon annans liv!
I min blogg vill jag även vara ärlig med hur jag känner mig som småbarnsförälder, eller som nybliven mamma.
Många målar upp den tiden som rosenröd (vilket den oxå givetvis är oxå!) vilket det inte endast är.
Jag själv hade önskat att fler varit det innan jag fick, så att man slipper få en chock.
Som jag skrev, detta är min blogg & mina ord. Hur andra känner & har det får dom berätta om själva...




Kommentarer
Postat av: Josefine

Men herregud!!!? Klart att det är tufft att vara förälder till två spädbarn och en 4 åring! jag tyckte att det var tufft med en bebis + en 3 åring. Har aldrig uppfattat det som att du tycker att bara DU har det tufft...snarare tvärtom jag tycker att du "gnäller" väldigt lite egentligen......



Angående det andra inlägget om dagis....jag tycker att det hade varit synd om Ängla skulle vara hemma med sin mamma och två bebisar VARENDA dag....ok om hon varit under 2 år, men sen behöver de umgås med andra barn....



KRAM

2009-08-11 @ 20:44:37
Postat av: kajsa (h&m)

Ta INTE åt dej. De är bara en människa som är väldigt avundsjuk. Ingen som tvingar henne att läsa här inne.. Stå på dej, du är bra.

Kram Kajsa

2009-08-11 @ 20:59:23
Postat av: Anonym

vilket patetisk människa...kan hon någonstasn i din blogg visa vart du skulle skriva att det bara va du som hade det jobbigt? nä fy vilken tragisk människa

2009-08-11 @ 21:09:20
Postat av: Zandra

men va f-n! va folk ska hålla på!

du är stark Zara,bäst o en underbar mamma..låt aldrig någon få dig (någonsin) att tro nåt annat!

Kraaaaaam!

2009-08-11 @ 21:16:02
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du skojar?! VARFÖR skriver en människa ett så dumt inlägg??? Usch, vad jag blir trött på folk.

Du har en supergullig blogg, tro inget annat! ;-)

2009-08-11 @ 21:45:16
URL: http://lilla-ji.blogspot.com/
Postat av: Sandra Siren

Hej!

Hoppas allt är bra med Er, tänker på Er ofta! Bry Dig inte om vad andra skriver och gör, du vet bäst vad som passar Er familj! Det är tufft som småbarnsförälder idag för alla, och jag tycker det är skönt att få läsa om någon mer som känner som jag, din blogg är toppen! Ha det å ta hand om Er, vi hörs! MÅNGA KRAMAR SANDRA

2009-08-11 @ 21:58:42
Postat av: Charlotte

Det är ju bara trams och avundsjuka. Att man orkar lägga den energi som krävs för att skriva en sådan dum kommentar, det förvånar mig. Förståeligt att du blir ledsen, men bry dig inte. Efter vad jag läst här i bloggen så gör du ett underbart jobb! :)

2009-08-11 @ 22:08:12
Postat av: mmio

skratt sicken tönt. Skriv vad du vill och skit i dom som inte fattar bättre. Kram på dig.

2009-08-11 @ 22:17:36
URL: http://mmio.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inget att bry sig om Zara för vanligt funtade personer fattar exakt.O jag har aldrig upplevt att du gnäller el klagar tvärtom läser jag din blogg för du beskriver ofta det på ett så roligt sätt.Dessutom får du ha det tufft precis som alla andra utan att folk ska behöva kommentera det..Som sagt din blogg.Nä skaka av dig o skriv exakt som du brukar,det som gör din blogg kul o spännande att läsa.Kramar

2009-08-11 @ 22:25:44
Postat av: Anonym

Mitt namn kom visst bort men förra inlägg var från Camilla B

2009-08-11 @ 22:26:54
Postat av: mio

Nu blev jag ARG!! Så j-a patetiskt att skriva så!

2009-08-11 @ 22:28:24
Postat av: mamma

personen i fråga kan dra dit pepparn växer,det märks att de är någon som inte känner dig.skit i sådana idioter.Tack Pier för för att du tycker att mitt barnbarn är likt mig äntligen..kram

2009-08-11 @ 22:41:53
Postat av: Tanja

Jag tycker du är stark Zara! Att både ta hand om Ängla o dom två nya samtidigt som du ska hinna göra allt annat! Tycker du är en kanon Mamma o du förtjänar verkligen inte såna komentarer! Klart det är tufft, Emil jobbar mkt vad jag ha förstått men ni är ju ändå två om!:) Så håll ut, för du är stark.. :)

2009-08-11 @ 22:54:34
Postat av: diana d

Stackare

2009-08-11 @ 23:12:33
Postat av: camilla B

Gått o tänkt på den otroligt dumma kommentar diana d lämnade.SJÄLVKLART e det mer jobb med 2 bäbisar än en,säger sig själv och jag tycker du beskriver vardagen som 3-barnsmamma varav 2tvillingar rätt o slätt som man kan tänka sig den.Tycker du gör ett mega jobb,precis som alla andra tvillingmammor.O inte på ett enda ställe står det att du tycker synd om dig.Nä sträck på dig o va stolt det ska du vara.Fick förlänga mitt förra inlägg lite :)..Kram igen

2009-08-12 @ 00:48:33
Postat av: Anna-karin

Skriv vad du vill. Hon är inte tvingad att läsa. Tycker du beskriver småbarnslivet bra. Upp och ned som det faktiskt är. Angående att Ängla är på dagis det behöver barn vara när de är över 2,5 år och får syskon. Det är ju då de börjar leka med andra barn så du gör helt rätt.

Kram från oss i Igelstorp

2009-08-12 @ 07:32:56
Postat av: Jossan

Herregud ... tycker inte ens att du klagar utan beskriver hur vardagen faktiskt ser ut ! Både på gott o ont ! ALLA mammor e då o då trötta, även pappor.



SÅ onödig kommentar.

2009-08-12 @ 07:51:10
URL: http://jossan1982.blogspot.com
Postat av: Sara Li

Jag tror bestämt att någon är lite avundsjuk... för att du faktiskt klarar av din vardag så galant som du gör! Bry dig inte om sådana knäppa kommentarer. Kolla gärna i min blogg, diana så ska du se att det finns fler småbarnsföräldrar som inte alls har det så lätt hela tiden... och du, diana... jag skriver också bara om mig själv och min situation... så det så!

2009-08-12 @ 09:18:25
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag tycker det är skönt att du skriver som det är och inte målar upp enbart en rosenröd bild av livet som småbarnsmamma. Det blir mer trovärdigt och intressantare att läsa en mer nyanserad bild av hur det är. Fortsätt vara dig själv och grattis till dina små tvillingar!

2009-08-12 @ 09:24:34
Postat av: Madeleine

Hej Zara!

Tycker inte att denna person i fråga som skrivit detta inlägg inte är snäll. Det du skriver på denna blogg handlar ju om hur du har det i ditt liv som trebarnsmamma, artist m.m. Det jag har läst så tycker jag du gör ett bra jobb med det :). Grattis till tvillingarna :).



MVH//Madeleine

2009-08-13 @ 12:28:19
URL: http://meckarbruden87.blogg.se/
Postat av: linn syster

hej!

personen ifråga har nog ingen aning om hur det är att vara förälder, kanske inte heller den situation man har när man har tvillingar och en storasyster.

det är helt upp till var och en hur man bestämma hur man vill göra ang dagis mm.

stå på dig, du har familjen bark bakom dig i alla väder! kram

2009-08-13 @ 21:42:49
URL: http://liilliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0