gran & köttbullar

Hur har ni det i julstugorna därute?
Här börjar julen ta form och jag börjar känna ett lugn.
Det mesta är fixat, bara skinkan kvar. Den brukar jag alltid griljera dagen innan julafton.
Det är vår tradition som jag har med hemmifrån.
I Emils familj äter man räkmackor.
Så här hemma den 23 Dec blir det båda delarna :)
Och Bingolotto såklart.
Måste köpa lott i morgon. Glömmer det varje dag!

I går mina vänner, släpade jag hem en julgran själv.
Vilda i vagnen och granen i den handen som inte drog vagnen.
Och här pratar vi tvillingvagn ;) (ja jag fiskar bekräftelse ;) )
Ska det bli någon jul får man fixa det själv när man har en man som arbetar som mest i juletid!
Jag bar in den och satte själv i den i foten!
Så här såg den ut när jag & Ängla var klara


(klapparna ligger där & väntar)

I dag har jag även stekt alla julköttbullar


(rätt goda blev dom om jag får säga det själv!?)

Älvin är feber fri men gnäller för kung & fosterland.
Tippar på tänder eftersom han endast är tyst när man gnuggar honom i munnen.
Vilda är vaccinerats idag (Älvin fick inte eftersom han nyss haft feber).
Hon har nog lite feber men är lika glad som vanligt :)
Ängla är fortfarande på äventyr med farmor & farfar.
Dom har varit på Tivoli i Köpenhamn!


(i väntrummet på BVC)

Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Du är så oerhört duktig, Zara. Du fixar allt och sådana människor gillar jag. Granen blev jättefin. Här blev det bara en liten gran i år för katterna välter den hela tiden och det är jäkligt jobbigt att resa en stor gran flera gånger per dag, varje dag. dessutom så lägger Amanda sig runt grenarna högst upp om vi har en stor gran. Så i år blev det en pytteliten. MEn det går precis lika bra. Har pyntat resten av vardagsrummet extra mycket så det är så juligt ändå. Barnen saknar inte ens granen,så då har jag nog lyckats med att göra det julmysigt här :)



Kram från



Carina och barnen

2009-12-21 @ 21:33:13
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: mamma

Du är otroligt duktig,att du orkar så mycket med tre små barn..Är otroligt imponerad..puss

2009-12-21 @ 21:47:35
Postat av: Zandra

Har sagt det förut o jag säger d igen, DU ÄR BÄST ZARA!! är Älvin piggare nu? Kram!

2009-12-21 @ 22:50:18
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: marial

Åh vill bara skriva har inte komenterat förut men jag blir så glad när jag läser din blogg den är så fin har med med tvillingar + en stor tjej och det är mkt som känns igen tjipp det var allt

God Jul!

2009-12-22 @ 00:05:11
Postat av: caroline

Duktig du e Zara!!!!

=)

2009-12-22 @ 11:09:23
URL: http://ledsensflikkastankar.blogg.se/
Postat av: Josefine i Färlöv

Nyckelringen blev jättefin:) Tack så mycket! :)

2009-12-22 @ 12:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0