tomtar



Dagen i dag började toppen men slutade lite tråkigare..
Åkte med Maggan in till stan för att fixa de sista klapparna till julklappsspelet (hade helt glömt bort det!) och sedan till Willys för inhandling av julmat.
Så nu finns det skinka, färs till köttbullarna, skumtomtar, rödkål och smått & gott.
Vi ska fira hos Emils föräldrar, så den mesta delen står farmor för.
Dom äter det mesta i kalkonform, men jag föredrar "vanliga" köttbullar & prinskorvar till jul.
Därför gör jag mina egna. Sedan är det gott att ha lite hemma själv.

När jag kom hem var barnen färdig matade så jag tog vagnen, Ängla & pulkan till backen i byn.
Vi åkte några rundor, så härligt att vara ute i det friska vintervita vädret.

Efter det var det som ni vet dax för julstäd!
Och hej vad de gick.
Barnen sov så gott i sin vagn varmt nedbäddade.
Jag fick till och med upp tomtarna :)





Efter det begav vi oss hem till Milo och hennes familj.
Vi mötte upp Jenny på vägen & promenerade dit medans stora vita flingor singlade ned..
Magiskt på något vis.
Väl framme vanlades det middag.
Älvin var gnälligare en vanligt och jag anade oråd.
När vi väl kom hem visade det sig att han hade 39,4 i temp :(
Det vekar bli en lång natt och jag misstänker tyvärr öronen.....

I natt kl 00:00 avslutas TÄVLINGEN!
I morgon drar jag vinnaren!

Kommentarer
Postat av: caroline

Låter som en bra dag, fötutom att lillkillen blev sjuk.

Hoppas han snart blir bättre!!!

Själv hoppas jag som en galning på lite hår till

julklapp, har bloggat om de med igen, så att andra ser chansen.

*fast jag vill ju vinna..... men vet att den som vinner blir en värdig vinnare... men som sagt, hoppas kan man ju alltid ;) *



2009-12-19 @ 23:32:06
URL: http://ledsensflikkastankar.blogg.se/
Postat av: Maggan

nej vad trist att han har blivit sjuk. Hoppas han är bättre idag. Kram på er!

2009-12-20 @ 08:29:28
Postat av: Ida Hjortsberg

Mysigt med tomtar! :)

2009-12-20 @ 17:12:33
URL: http://zweets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0