1 min


http://svtplay.se/v/1431485/melodifestivalen Här kan du lyssna i 1 min på låtarna som tävlar på Lördag i Mello :)

Emilia:
Sjunger hon lika bra som på inspelningen live tror jag på denn låt. Man rycks med och jag tycker vad man kan dömma på 1 min att den är en av de bäst i startfältet.

Shirley Clamp: Att Shirley kan sjunga vet vi alla. De lilla man kan höra va låten är att det är en helt okej ballad. Inte mer. Tror hon sjunger till sin dotter Vilja vilket känns fint :)

Alcazar: Detta är inte alls min typ av musik-alls! Platt & tjatig. MEN Alcazar brukar vara riktigt proffsiga på scenen och allt brukar vara väl arbetat. Så showen blir säkert grym.

Nina Söderqvist: En härlig rock/schlager låt. Nina har en grym rockröst som jag verkligen diggar! Tror låten växer, men denna är absolut farlig.

Jonatahan Fagerlund: En vanlig pop-låt. Varken bra eller dålig.

Marie Serneholt: Ingen låt i min smak alls. Refrången är verkligen trist. Hon borde fått en bättre lår när hon är joker.

Carolina af Ugglas: Jag är inget fan av henne. Men på inspelningen av denna ballad låter det faktiskt helt okej.

Scotts: En svängig hederlig schlager. Denna blir livsfarlig just eftersom det är Scotts oxå. Hetare än någonsin.

4 st som tar sig vidare till final eller 2:a chansen: Scotts, Shirley, Alcazar & Nina

Detta är ju vad jag tror jag efter det jag hört hittils. Sedan gör scenshow och utstrålning en jäkla massa)..

Final: Scotts, Shirley
2:a chansen: Nina, Alcazar

Gå in å lyssna du med!!

Kommentarer
Postat av: Maria Bredin

tror inte jag har läst nån som tycker lika än. smaken är så olika. vi får se i morgon hur det går

2009-02-06 @ 19:25:39
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Maria Bredin

jag lyssnar aldrig före föresten. jag vill att det ska vara helt nytt när jag ser på programmet :)

2009-02-06 @ 19:26:06
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Anna

Har med vart inne och lyssnat och tyckt till på min blogg=) Ska bli spännande imorgon att se allt=)

2009-02-06 @ 19:47:15
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: maggan

Hej!!

Har lyssnat på mlåtarna och jag tror så här:

Shirley går lätt vidare tillsammans med Scotts, Nina och Emilia. Det tror jag men det återstår att se ikväll på den spännande början på MELODOFESTIVALEN!!!! Ät gott och ät mycket godis en annan får leva på nötter.....Kram Maggan

Ps: Hälsa Olga och Gösta era två godingar....

2009-02-07 @ 09:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0