Hallvägs..




(gravid mage i V.18)

Jag är nu inne i v 20 (19v + 2 dagar) vilket innebär halvvägs!! I alla fall vad det gäller en vanlig graviditet.
När man väntar en bebis säger man att graviditeten är 40 veckor. 
Med tvillingar räknar man att en full graviditet är 36-38 veckor.
Så jag kanske är mer än halvvägs :)

Min snälla sambo sa häromdagen "Nu måste du se ut som när du skulle föda Ängla!"
"Tack för den sa jag"

Var så glad, för dagen innan han sa det träffade jag en massa gamla bekanta från AIDA/TARZAN som sa att din mage är verkligen inte stor för att vara halvvägs & bära på två..
Man slängs snabbt tillbaka till verkligheten :)


Nu ska jag ta min kaffe kopp & sätta mig framför Malou och "efter 10" + ringa mamma som jag gör varje förmiddag.
Ängla blir snart hämtad av farmor & farfar för här ska åkas skidor igen! 


PS. SÅG NI VEM SOM TIPPADE HELT RÄTT ANG SCHLAGERN FÖRRA HELGEN :)



Kommentarer
Postat av: Lars

Det var bra tippat, särskilt med ett så oförutsägbart starfält.

2009-02-17 @ 11:57:21
Postat av: Madde

Hur gammal är Ängla? :) Spännande att få två efter man upplevt en!

2009-02-17 @ 12:03:10
URL: http://maddekjell.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Var stolt över magen... Den är fin och tänk på det otroliga att det samsas två små nya liv därinne!!!!

Sköt om dig

2009-02-17 @ 12:44:03
Postat av: Eva

Jättefin mage! Jag längtar tills min syns.

Jag tänkte faktiskt på det, att du tippat allt rätt ang Melodifestivalen. Bra jobbat!

2009-02-17 @ 13:22:57
URL: http://scrapnananas.blogspot.com
Postat av: mamma

OO,vad fin mage du har,längtar efter att få klappa den o prata med dom små så dom känner igen min röst..puss

2009-02-17 @ 14:18:39
Postat av: sanna

Tycker inte att du ser stor ut !!

Christoffer sa att det knappt syntes alls då han träffade dig på H&M.



Du var större då du skulle få Ängla tycker jag.

Tycker dock att det är fint att vara gravid,tycker det är både charmit och vackert faktiskt ..

2009-02-17 @ 16:29:12
URL: http://sanna88.blogg.se/
Postat av: mio

Jag tycker inte att du ser så stor ut heller faktiskt! Jag tänkte faktiskt på din "tippning" av delfinalen på Lördagen och det var inte dåligt gissat! Tycker att den var mycket bättre än den första!

2009-02-17 @ 18:32:31
URL: http://metrobloggen.se/emilfan
Postat av: carina persson

Brukar du titta på Efter tio? Du vet den boken jag skrev om? Om det så skulle kosta mig livet av Margaretha Sturesson? Hon son varit med i en sekt här i Skåne. Hon är ju en vän till mig och idag fick jag ett sms från henne där hon berättade att hon ska vara med i Efter tio nu på fredag och berätta om sin bok och tiden i församlingen som både hon och jag varit med i.Titta på fredag om du har möjlighet. Sen kanske du vill låna boken också. Hör av dig i såfall.



Barnen hälsar med puss och kram till dig. Hälsa Emil och Ängla



Kram från



Carina

2009-02-17 @ 22:21:02
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Zandra

fina Zara!

2009-02-18 @ 13:03:38
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Du har super fin mage. Måste fråga var du hittar dina mammabyxor, har inte lyckats hitta någon favorit ännu

2009-02-18 @ 16:51:05
Postat av: eva-marie

Zara! Jag håller fast vid det jag sa när vi sågs - din mage är allt annat än stor! Det är svårt att fatta att det faktiskt får plats två små liv där inne! Du ska se att din fina mage blir precis lagom stor och vacker även i vecka 36 (om du får gå så länge, tvillingar brukar ju vilja komma ut lite tidigare ibland). KRAM

2009-02-19 @ 17:29:50
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0