Lördagskväll

Ja men va duktiga dom var i går Team Hanna :)
Ett jätte bra och annorlunda arr av genpom eld och vatten.
Nog var man lite stolt över det allt!

Kvällen var både bra och dålig i går.
Det som var bra var att Emil kom hem tidigt och stannade hemma hela natten.
Det dåliga var att Ängla blev jätte hängig och förmodligen en feber topp i raket fart.
Hon var verkligen kass och la sig tidigt (frivilligt).
Hon kramapde lite i natt men efter alvedonets värkan var hon okej.
I morse var hon helt okej, även nu.
Knepigt alltså.
Vad kan det vara?

Kommentarer
Postat av: Jossan

Brukar hon feberkrampa? Barn har ju en tendens att kunna få toppar sådär ... men om alvedon hjälper e det säkert ingen fara !

2009-02-01 @ 10:35:23
URL: http://mammajosefina.blogg.se/
Postat av: HeLeNa

Ja håller helt med dig om att det var en härlig version av ER låt =) Kunde inte låta bli att fälla en Tår av Lycka när ja hörde Kören sjunga den låten, Tankarna gick även till Dig & Sarek o Minnena från när ja hörde den låten Första Gången! Ni e Grymma o ja ser fram emot o Se er när Ni kommer till Norrköping!

StoR KraM!

2009-02-01 @ 12:13:34
URL: http://hellur.blogg.se/
Postat av: Caroline R

Influensan som går nu verkar till att fungera lite så på vissa.

Min dotter fick feber-rusningar från att ligga på precis 38 till att på en halvtimme rusa upp till 41. Hon har aldrig krampat innan men gjorde det första dygnet så vi åkte in på akuten.



De sa åt mig där att vara noga med att ge febernedsättande hela tiden så att febern inte får en chans att rusa iväg.

Man kan dessutom kombinera paracetamol och ibuprofen de första dygnen(alvedon+ibumetin typ) det tar ner febern bra.



Min dotters feber höll i sig över en vecka, ibland var hon feberfri flera timmar över dagen och så helt plötsligt hade hon en topp.

Hon hade värk i hela kroppen och huvudvärk, illamående och sen kom hosta och förkylning efter några dagar.



Hoppas hon kryar på sig snart!

2009-02-01 @ 13:18:34
Postat av: Zandra

Ja Hanna o hennes gäng var super duktiga!

Även jag fällde en tår till eran låt, blödig som man är. :) Men så kan det vara när man saknar någon. :) Ska du till norrköping? Dit flyttade min kusin i sommras. :)Kram!

2009-02-01 @ 13:49:58
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej! Feberkramp är ju vanligt upp till de är 6-7 år om febern stiger högt o fort... vilket ju verkar vara i Änglas fall! Min dotter har haft feberkramper många gånger (tyvärr) och det är normalt vad läkarna säger. Hoppas hon slipper febern snart, inget vidare är det... Kram

2009-02-01 @ 13:58:47
URL: http://malinder82.blogg.se/
Postat av: linn

jag hade ju feberkramper tills jag var åtta år. eller va det inte så? du va ju med ngra ggr när jag fick det.. <3

2009-02-01 @ 18:07:21
URL: http://cryyourtears.blogg.se/
Postat av: Harriet

Hej vännen....ja skit vad trist att vara sjukskriven men då får vi ringa varann o prata lite hehe.....Vill veta mer om din mage och hur det känns att ha två små liv inom dig "Vilken välsignelse alltså;=) Jag har börjat få Akupuntur men än så länge har det inte hjälpt ett dugg..

Hälsa Ängla från oss....och hoppas att vi ses den 13 på smygpremiären. Kramar i massor

2009-02-01 @ 20:02:54
URL: http://kyolaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0