otillräcklig

Redan på vägen till bussen kände jag att ryggen inte var med mig :(
Jag kände mig även svag & yr, men har man lovat så har man. Och jag ville verkligen gå på bio med min snutta.
Vi myste ordentligt under filmen och jag skrattade gott åt hamstern som många kommenterar i mitt förra inlägg.
Bitvis en kanse för svår film för Ängla, men hon tyckte den va rolig sa hon.

På vägen hem kände jag att detta funkar inte.
Var helt slut i hela kroppen.
orkade inte ens svara på Änglas frågor.
Så jag frågade om hon ville åka till Milo en stund eftersom mamma var så trött.
Å det ville hon(hon vet hur det är nu när jag är trött).
Snacka om att jag känner mig otillräcklig som mamma just nu, känner i skrivandets stund hur tårarna börjar rinna..

Det värsta är att det kommer säkert inte li lättare med tiden. 
Längtar så tills detta är över och våra bebisar är ute i verkligheten så jag slipper ha så ont.

Snart kommer min plutta hem tror jag och då ska hon få sova inne hos mig :)

Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Lilla Zara!



Jag vet hur det känns. Det är svårt. Man vill så gärna orka allting, precis som man gjorde innan man blev gravid. Men det gör man inte och det är svårt att acceptera. Men vet du vad...det är inte så här för alltid. Det går ju över och tänk vilken belöning du kommer att få sen. Två nya små liv som kommer att ge er så mycket glädje. (och några gråa hår)



Ängla förstår säkert mer än du tror. Barn tar saker och ting mycket mer naturligt än vad vi vuxna gör. Oroa dig inte för henne, Zara. (lätt för mig att säga) Tänk på dig själv istället nu. Du måste lyssna på din kropp. Om du inte orkar, så är det bättre att du vilar och Ängla kanske kan vara hos någon i ett par timmar. Jag lovar dig att hon inte lider av det. Tvärtom. Det är ju faktiskt bättre att hon kommer hem till en mamma som har vilat sig en stund när hon är trött och inte riktigt har ork, än att vara hemma hos dig när du egentligen inte orkar. Hoppas att du förstår mig rätt nu. Det är så svårt att skriva så det blir rätt.



Försök nu att ta det lugnt den tiden som är kvar av graviditeten. Hur du mår är viktigast av allt just nu för du ska må bra för både dig själv och för bebisarna i magen. Har du provat en sådan där tens-apparat när du har ont? Jag skaffade en sådan när jag väntade flickorna på min barnmorskas rekommendation och jag har den kvar fortfarande. Man behöver bara köpa nya plattor till den på Apoteket. Om du vill prova det så kan du bara säga till, så ska jag ta fram den åt dig. Det är ju värt att prova. Det värsta som kan hända är att det inte hjälper. Den kan inte göra någon skada, och det är ju huvudsaken.



Jag önskar att jag kunde göra något för att göra det lite lättare för dig. Behöver du hjälp med något, så hör av dig, Zara. Jag menar det. Har du ingen barnvakt så får Ängla gärna vara här en stund och leka med flickorna. Det skulle dom bara tycka om.



Ta hand om dig nu och mys en stund med Ängla när hon kommer hem. Det behöver ni nog, båda två. Det lät så mysigt när du skrev att hon ska få ligga hos dig när hon kommer hem. Jag ska själv lägga mina busungar nu. De är så trötta idag efter bion och bara bråkar hela tiden. Sen, när de har somnat, så ska jag också bära in någon av dem till min säng och mysa lite. Ikväll behöver JAG det.



Många kramar till dig från



Carina

2009-02-20 @ 21:15:09
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Sandra Sirén

Hello!!



Man får känna så, du va ju en förståndig mamma som lämnade bort en stund för att hämta nya krafter, de kallar jag att tänka på Ängla!! Kände desamma när jag väntade William.......Ta hand om Er!! KRAM SANDRA

2009-02-20 @ 21:41:52
Postat av: Zandra

Jag skickar en stor värmade kram till dig vännen!

Ängla förstår, och jag är säker på att hon vet att hon VET, att hon har VÄRLDENS BÄSTA MAMMA!

2009-02-20 @ 22:05:48
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej min skrutta,nu får du allt vila dig lite o tänka på dig själv..Ängla har det bra o hon tycker om att vara hos Milo(tur att hon finns)..Älskar dig..puss

2009-02-20 @ 22:08:09
Postat av: HeLeNa

Vännen då! Ja tycker det var fint av dig att du gick på Bio med Ängla trots att du kände dig dålig redan innan! Det lever nog hon på ett tag ska du se! =)

Du är en otroligt Fin Mamma och ibland känner vi oss alla otillräckliga! Ta hand om dig!

Stor KraM!

2009-02-20 @ 22:18:25
URL: http://hellur.blogg.se/
Postat av: Anneli Liljegren

känner så väl igen mig i det du skriver. Det är helt normalt att vara trött. Ta dagen som den kommer och ha inte samvetskval över Ängla. Hon kommer inte att ta skada alls av att du tänker på dig själv och tvillingarna.

du behöver ta det lugnt och må bra, för din egen och tvillingarnas skull.

Ängla klarar du av i bara farten. Det är jag övertygad om.

Sen är du ju inte ensam om Ängla. Emil kan ju faktiskt ägna sig lite mer tid åt henne nu när du inte mår så bra.

Jo, jag vet att han har sin show och så, men du måste ändå poängtera för honom, att det inte är enbart du som har ansvar för Ängla.



Tror säkert att ni löser detta på ett bra sätt.

Många kramar till er allihopa.

Anneli

2009-02-20 @ 23:59:10
Postat av: Maria

Hoppas du får må bättre snart men vad härligt med tvillingar! När beräknas dom göra entré?

Förresten så har du blivit utmanad! Kolla min blogg för vidare instruktioner...

2009-02-21 @ 10:35:10
URL: http://mmio.blogg.se/
Postat av: Git

Här kommer några lycka till kramar från en annan tvillingmamma. Jag kommer ihåg hur det var att inte orka det man ville och då hade jag ändå inga andra barn hemma.

Synd att jag missade dig den här gången då jag var nere. Det hade varit skoj att få se en tvillingmage igen.

RENT var jättebra och tack för att ni tänkte på min dotter då det blev biljetter över till Premiären.



Sköt om dig /er

Git

2009-02-21 @ 10:57:29
Postat av: Anna

Hej Zara.



Jag lider med dig. Jag hade världens foglossning när jag väntade mitt andra barn och behövde oxå vila men min 3 åring tyckte inte det. Men jag försökte förklara för honom att jag inte kunde springa och leka när jag hade bäbis i magen. Nu när lilla syster har kommit så säger han

- Nu kan du springa och leka med mig. De förstår mer än man tror.

Jag lånade ett bälte att ha vid höften och det var skönt. Testa det.

Vad kul för er att ni ska få tvillingar det har jag alltid önskat mig.

Vem är Milo?

Läser ofta din blogg.

Ta hand om dig.

//Anna

2009-02-21 @ 12:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0