Sjukskrivning

Idag träffade jag läkaren, fast även denna gång hade min Mvc sköterska bokat in mig fel.
Eftersom jag endast är i V. 16 skulle jag bokats till gyn och inte dit jag kom.
Men läkaren var vänlig och hjälpte mig ändå.
Fick förklara för honom hur jag mådde och om mina ständiga sammandragningar.
Han sa att det enda som går att göra är att bli sjukskriven nu först i 4 v. Vila är det som gäller för att få behålla både dessa knyten.. Jag frågade om det var vanligt att man hade sammandragningar så tidigt när man väntar tvillingar vilket det var. Så nu ska jag helt plötsligt leva ett liv som är helt tvärt emot mitt eget.
Ett stilla liv... 
Jag ska ligga ned så mycket som möjligt, stå, hoppa är uteslutet.
Även jobbet på H&M.

Vad ska jag nu göra? Börja sticka kanske?
Ja, det viktigaste är att barnen mår bra..

Kommentarer
Postat av: Zandra

Hallå vännen!

Ja det är som du säger, viktigast är ju att ni alla 3 mår bra.. Synd att jag inte har en extra permo, då hade du kunnat låna en och kört omkring med på jobbet. Det hade väl varit nåt :)

2009-01-27 @ 20:18:25
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu gäller det att ta de lungt..Gå till bibblan o låna böcker passa på nu..puss

2009-01-27 @ 20:30:48
Postat av: carina persson

Zara lilla!



Så var det när jag väntade trillingar, som ju blev tvillingar. Jag var mycket på sjukhuset, och fick vara stilla länge. Du får komma hit och låna böcker. Jag har många böcker som du kommer att tycka om. Du gillar ju verklighetsbaserat, som jag. Du som skriver så fint, varför inte börja med kalligrafi. Det gjorde jag. Det är så roligt.



Hälsa Emil och Ängla.



Kram från



Carina och barnen

2009-01-27 @ 21:03:25
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Mia

Åhh det finns MÄNGDER å göra på ett stilla vis !!

Dina smycken (som är sjukt snygga)

SY !! Filtar, kläder, ammnings kuddar (lär du behöva med 2 bebisar) osv osv.. Sy är så fruktansvärt kul så du anar inte !! (eller du syr kanske redan ?)

Böcker... som andra redan sagt ;)

plugga teori (till körkortet) s



Ooo... jag hade varit fullt sysselsatt ;)



Kramen :)

2009-01-27 @ 21:29:29
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Mia

Hmm... vet inte vad som gjorde texten sådan..??

2009-01-27 @ 21:30:48
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: carina persson

Tänkte på en sak till, Zara. Har du kontaktat Svenska Tvillingklubben? Jag gick med där och har kvar en del skrifter och böcker, osv. Hojta om du vill ha dem. Jag hade också väldiga problem med ischias och hade väldigt ont i graviditeten. Jag fick (eller fick och fick, den kostade 500 kr) en gördel på CSK av en sjukgymnast som jobbar med gravida- Jag har bara använt den en gång och den går ju att tvätta. Vill du att jag letar fram den till dig?



Kram från oss

2009-01-27 @ 23:00:00
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Anneli

Känns rätt så skönt att du blivit sjukskriven, så du kan gå hemma och koppla av iväntan på bäbisarna.

Jag tror nog att du kommer att göra en hel del smycken framöver. Det är ju ganska avkopplande.

Gillar du trädgård och blommor och sånt? I så fall är det väl snart dags att förgro frön inomhus. Kan ju vara trevligt pyssel.

Du kan göra en hemsida med bara dina smycken.

Börja med scrapbooking. Kanske en bok som börjar med hur magen din växer och som du sen fortsätter med när barnen har kommit. En scrapbook för dina bäbisar alltså.



Ta det nu lugnt och hoppas att du mår bättre snart.



Förresten, kom på det nu. När jag var gravid sist så blev jag också sjukskriven tidigt för att jag hade både sammandragningar och foglossning. Jag minns att jag började äta magnesium för det onda. och det hjälpte en hel del.

2009-01-27 @ 23:05:17
Postat av: carina persson

Zara!



Vet du hur man gör för att klistra in Youtube-klipp på blogg.se?



Kram från



Carina

2009-01-28 @ 15:05:03
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Olle

Tänk vad skönt att kunna visa läkarintyg på rätten att bara ligga på soffan och äta praliner! Bara ta det lugnt, det förtjänar du säkert.

2009-01-28 @ 16:29:57
URL: http://cannibal.blogg.se/
Postat av: Eva-Marie

Kära Zara! Hoppas du kan njuta av att bara vara! VILA och sticka - det låter som ljuv musik. Det tar väl sin tid att göra dubbelt upp av koftor och mössor... KRAMAR

2009-01-28 @ 23:08:50
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0