Tack!

När chocken lagt sig igår blev jag helt tung & trött.
Kanske inte så konstigt, de ligger två bebisar i magen! WOW!

När jag vaknade i morse var jag lika tung men även i huvudet..
Skulle bege mig till Malmö för lite RENT shopping och lite till mig själv, 
har ju inte så mkt att ha på mig längre (å hur ska de bli!)

Redan efter en timma fick jag ont.
Har haft det ett tag. Ischias har jag haft i 4 månader, men det har blivit värre :(
Men i ca 2 veckor har jag fått fruktansvärt ont i ben och fötter när jag stått och gått för länge.
Har inte velat säga något eftersom det är så tidigt i graviditeten, verkar ju konstigt att få krämpor så tidigt menar jag.
Men nu när vi fått svaren kanske det inte är så konstigt att jag har så ont?

I alla fall, tänkte ge upp redan efter en timma pga huvudet och benen.
Men eftersom det är en hel del kvar till RENT så tog jag en fika och fick lite energi..

Så det blev lite gjort i alla fall..

TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER OM VÅRA TVILLINGAR!



Kommentarer
Postat av: Linda

Herreguuud!!! Jag är så lycklig för er!! Kom en liten tår när jag hörde ditt meddelande du lämnat på min mobil... Lycka till verkligen!!! =) Vi hörs snart stumpan! Hälsa Emil grattis å ge honom en stor kram från mig!! Puss puss!!

2009-01-24 @ 20:42:22
URL: http://www.hockeyfrugan.wblogg.se
Postat av: Jossan

Hej !



Jag fick foglossningar och ishiasliknande som började redan runt vecka 18 ... i vecka 23 var jag helt sjukskriven, då med ett barn i magen så det kan ju tyvärr komma tidigt !

Har du köpt sådant resårband som man kan sätta runt höfterna, det hjälper lite iaf ... tens-apparat fick jag med efter ett tag , det lindrar med lite !



Grattis igen !

2009-01-24 @ 21:22:37
URL: http://mammajosefina.blogg.se/
Postat av: Anneli

men lilla gumman. du har säkert foglossning redan. Se till att sjukskriva dig och ta hand om dig och dina tvillingar.

Håll inte inne med dina känslor. berätta precis hur det känns för din barnmorska.

du ska inte jobba och stressa när du har det så här. se till att sjukskriva dig.



många kramar

Anneli

2009-01-24 @ 23:21:44
Postat av: MoEv

Zara för helvete!

Du har ju två Djurgårdare i magen ´å du vet att det gör ont att möta Djurgår´n



Hälsa Helsingborgaren Emil



Kramar från La familia

2009-01-24 @ 23:42:13
Postat av: Mia

Men hjälp !!

När jag och Flisan gick ifrån HM här om dagen, ja då när jag fick en chock om att du var gravid, så sa jag till henne att "det MÅSTE ligga 2 där".

Jag vågade inte fråga dig då, graviditets lynnet kanske inte var på topp... å en komnetar om att "åhh så stor du är, det måste ligga 2 där" kanske inte hade varit på sin plats :S



Men jätte grattis !! Det har alltid varit min dröm, att få tvillingar :)

2009-01-25 @ 01:35:22
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha.. ja nu har jag läst endel hos dig och är rörande överens med mig själv om att jag gjorde bäst i att inte säga något !! ;)

Å så har jag ju varit gravid 25 tusen gånger, så jag VET hur drygt de där påpekandet är och hur "ur balans" man är i sig själv ;)



Kör nu inte slut på dig själv bara. Jobb, RENT och alla "måsten"... Du kommer få det kämpigt framåt våren, börja lugna tempot redan nu.. (irriterande att höra kanske, men man kör lätt på i 100, bara för att man är FÖR envis)



Kram på dig ;)

2009-01-25 @ 02:01:05
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Erika

å va roligt me tvillingar lycka till :-D

Missa inte min bloppis de mesta 50 kr



www.erikasfashion.blogg.se

2009-01-25 @ 10:34:02
URL: http://erikasfashionbloppis.blogg.se/
Postat av: mio

Jag håller med de här som har skrivit att du ska sjukskriva dig för med såna smärtor kan du ju inte arbeta!! Har själv haft problem med ischias och vet hur satans j-a ont det gör!!

Du måste vara rädd om dig och din kropp och lyssna på signalerna från den.

2009-01-25 @ 12:53:55
URL: http://metrobloggen.se/emilfan
Postat av: Ingrid

Tycker att du ska prata med läkaren på Mvc och förklara hur du mår! Jag blev själv sjukskriven när jag var i v 18 pga foglossningar! Försök få en doktor som heter Louise Moberg mycket trevlig läkare tyckte jag! Ditt jobb är ju påfrestande för dina ben och höfter. Tänk dig för och var rädd om de små liven, dig själv och såklart Emil o Ängla för de behöver ju dig oxå! Lycka till!!!!!

2009-01-25 @ 13:17:36
Postat av: Jolbi

Vet precis hur det är, har haft ischias till & från i ca 6år, vissa dar kommer man ju inte ens upp ur sängen-hemskt!

Ett tips-skit i moderiktiga skor, köp ett par riktigt sköna typ Ecco, det underlättar en hel del!

2009-01-25 @ 14:50:54
URL: http://jolbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0