En dag med oss!

Hann inte skriva i går.
Gjorde smycken på förmiddagen medan bebbarna sov, sedan bar det av till BVC.
Är så glad över min BVC sköterksa som förstod mig fullt ut vad det gällde amningen.
Det hör inte till vanligheterna att tvillingmammor ammar fullt länge.
Hon erbjöd även stöd eftersom mammor till två kan känna sig lite deppiga (ja även mammor till en kan känna så). Men att man känner sig otillräcklig både för barnen, familjen och det runt omkring. 
Jag känner väl ganska mycket så just nu, men hoppas att det går över när det gått ett tag.
Lever här i vår lilla bubbla & släpper inte in någon! :)
Men så får det vara ett tag.
Missförstå mig inte, för jag älskar mina barn, men med alla hormoner som åker bergbana så kan det lätt bli så här.
Men vi har underbara stunder tillsammans här hemma oxå!
Så nu blir det till att dela upp amning & flaska.

Sköterskan sa även:
"Jag förstår att du inte gjort annat än att amma"
Hon sa det för att barnen hade ökat otroligt i vikt :)
Så lite lön för mödan!

Efter det bar det av till ÅHUS och Emils föräldrar för lite mat.
Efter det tog vi en promenad ner till glassbåten för att äta lite glass.
Med där tog jag vatten över huvudet, för på vägen hem orkade jag inte gå hela vägen.
Fick sätta mig på en stubbe och vänta på Emil som gick & hämtade bilen.
Sedan bar det av hemåt för lite sömn som jag faktiskt känner att jag fått.


Kommentarer
Postat av: malin

Hej söt-Zara! Tänker så mycket på er! Vet hur mycket du älskar din familj, och hormonerna kan man inte styra över.. dom lever sitt eget liv! Kommmer på mig själv ibland gråta över nån dålig reklamfilm utan att veta varför ibland .. :) det är så skönt att läsa att det rullar på där hemma för er och att dom små är friska! Ta hand om dig så hörs vi snart! Hälsa hela familjen!!!!!! KRAM

2009-07-22 @ 10:05:06
Postat av: mio

Vilken bra sköterska du har!! Härligt när de är empatiska, borde vara ett måste inom vården...

Förstår att du känner att du vill vara ifred med din familj! Inget konstigt med det tycker jag! Din energi behöver ju du till familjen och det andra får komma sen!

2009-07-22 @ 13:03:40
URL: http://metrobloggen.se/emilfan
Postat av: Eva-Marie

Allt du berättar om här låter verkligen bra!

Ta hand om dig själv nu Zara - så mår alla andra också bra. KRAMAR

2009-07-22 @ 14:17:28
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0