Hemma!

Hemma igen (utan bebisar då såklart!).

Att vi åkte in berodde på att dom igår sa till mig att hålla koll på om barnen rör sig.
Mina bebisar är VÄLDIGT aktiva och det räcker att man "buffar" på dem för att få igång dem.
I eftermiddags fick jag jätte ont och hela magen blev stenhård.
Sedan kände jag inte av de små liven på ett bra tag..
Ringde in och dom ville kolla upp det.
Redan på CTG:n kom dom igång (vilken lättnad). Men en läkare var tvungen att kolla med ultraljud oxå.
Vi kom in kl 20:15 och vi träffade läkaren nu kl 01:30.
Å då såg hon hjärtljud & fostervatten, men hon ville se barnen röra sig.
Å dom som brukar röra sig bara dom sätter den lilla ultraljuds staven på magen ville inte visa ngn rörelse.
"Jag släpper inte hem er innan dom rört sig" sa hon.
Vi buffade, men inga rörelser. 
Men tillslut fick hon se små rörelser.
Nu (i skrivandets stund kan jag säga att dom har disco).

Nu ska jag sova (var tvungen att äta lite) och inte åka in igen förrän jag har så ont att jag inte kan gå...
Trött på pendlandet mellan Färlöv och förlossningen..

Ps. Läkaren tyckte inte jag hade alls stor mage för att vänta tvillingar, det är nog små barn sa hon! De ni! :) Ds

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Skönt att de rör sig! :-) Snart har du dem i din famn...



Nu ska jag lämna stora tjejen på dagis och sen ska jag hämta halsbandet!!!



Kram på dig!

2009-06-09 @ 07:41:10
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Annmarie

Hej zara.



Förstår att det blir jobbigt att fara fram och tillbaka till förlossn.

men vips, inan ni vet ordet av så behåller de er, o två små mirakel tittar ut.

Saknar er, mycket länge sedan vi sågs, förra sommaren tror jag i Bäckaskog va?

Skrev ett brev till dig i våras, men du kanske missade det. Sköt om dig nu,o resten av fam. Kram Annmarie o Linn.

2009-06-09 @ 07:59:32
Postat av: Carina Persson

Hej Zara!



Jag vet hur mycket ni längtar efter dem nu så jag hoppas att de tittar ut snart. Jag tycker faktiskt inte heller att du är stor för att vänta tvillingar. Du ska få se kort på mig någon gång, när jag var i vecka 30. Vill inte lägga ut dem på internet men kanske jag kan maila om jag lyckas scanna dem. Har ny dator ju och är inte så bra på den än.



Hälsa Emil coh Ängla. Mitt halsband kan vi nog glömma för jag tror att du har bebisar ganska snart.



Kram från



Carina och barnen

2009-06-09 @ 08:29:44
URL: http://metrobloggen.se/carina6969

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0