Till Maggan

Jag har många kompisar men ett fåtal vänner.
Precis som det ska vara.
Vännerna är dom där som man alltid kan ringa i vått & torrt.
Som aldrig dömmer, utan lyssnar & kommer med råd.
Vänner är dom du känner att du kan berätta allt för och du vet att det stannar.
Vänner är dom som kommer direkt om det skulle behövas..
Sådana är väldigt bra att ha. Å det känns bra att vara det till någon.

Som jag skrev har jag ett par stycken, men idag vill jag skriva om en speciell person.
MAGGAN
För (jag tror det är 2 år sedan) träffades vi på en bänk i parken.
(Maggan tyckte jag hade en skit ful träningsoverall (MADONNAS track suit, minns ni den. Förövrigt jävligt smygg enligt mig!)
Våra barn gick på samma avdelning & verkade finna varandra även i parken..
Vi bestämde att dom skulle få leka och någon/några dagar efter gick jag & Ängla dit..
Jag vet inte när vi blev sanna vänner, men någonstans på vägen blev vi det i alla fall.
Vi rings ofta, träffas när vi hinner & kan MEN hon har framförallt varit ett super stöd i denna graviditet!
Hon har fattat om jag inte orkat med, hon har stöttat.
Vem släppte allt och satt vid min sida på sjukkhuset (när dom sa att vattnet gått) när Emil var på jobb & jag var ensam.
Vem fixade & trixade barnvakt för att kunna köra ner till LUND & sitta där med mig..
Jo, MAGGAN!
Har känt att jag inte kunnat tacka henne nog men idag gjorde jag ett smycke till henne för att visa vad hon & hennes familj betyder för mig och min familj.

Hon är egentligen ingen smyckesbärare.
Därför gjorde jag ett kortare & ett helt enkelt halsband till henne.
Hoppas hon ska tycka om det men även känna tanken bakom det när hon bär det!


"DOGTAG MED BARNENS NAMN + ÄRTLÄNK"
(silver 925)

(Självklart fanns/finns det andra som brydde sig och bryr sig om oss, bebisarna & min hälsa just nu. Jag & ni vet vilka ni är. Men idag fick det bli Maggans dag :) )

Kommentarer
Postat av: mamma

vad fint av dig,håller helt med dig.Det var Maggan som ringde mig ,hon är fantastisk gillar att prata med henne hoppas jag träffar henne när vi kommer..puss

2009-06-24 @ 21:57:47
Postat av: Harriet

Hej vännen...hehe jag förstår vad du går genom...jag är helt slut o rola inget....gråter för ingenting så jag är glad att båda mina pojkar stöttar mig annars hade jag inte orkat....vi är mitt i packning med för slutet av Julie måste vi UT!!...Tänker ofta på dig/er och hoppas att allt är bra annars, Ojoj snart ska du födda helt sjukt vad tiden går.....JAg är i vecka 29 går genom en ny vecka varje Tors;) Krama om alla där hemma....

2009-06-24 @ 22:07:45
URL: http://kyolaba.blogg.se/
Postat av: Jenny (Moas mamma)

Är inne och kollar till er i familjen, trodde du hade fått dina efterlängtade bebisar, har inte bloggat på många dagar känns det som tiden räcker inte till alltid, Men nog trodde jag att de småttingarna hade kommit till världen...

Lycka till nu, hoppas dom kommer snart...



Kram Jenny

2009-06-24 @ 22:12:31
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vad fint skrivit om din vän, sånt ska man ta vara. Finns tyvärr inte så många av dem dära riktiga vännerna när de väl gäller, som sagt man ska ställa upp i vått å torrt, vad de en gäller. Där e den riktiga vännen! Så har ja å min absolut bästa kompis oxå! Ja vet att hon alltid finns där, å tvärtom oxå. Sånt e härligt!!

Din vän verka vara en toppenvän, skönt hon finns där för dej.

Som ja alltid sagt bättre me få riktiga vänner, än många falska. De stämmer bra=)

Ha de bra Zara.



Kram Åsa

2009-06-25 @ 08:59:02
Postat av: Sandra

Hej!



Vill bara säga tack tack tack för halsbandet fick det igår, och jag är verkligen supernöjd! blir nog flerbeställningar hädanefter! kram på dig!

2009-06-25 @ 09:28:41
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
Postat av: maggan

Hej Zara!!!

Tack så hjärtligt för alla fina ord!!! Jag blir verkligen rörd!!! Du vet att jag och min familj bryr oss om er och det är skönt att ha sådana vänner som er. För mig är du också en sann vän och det kommer ni alltid att vara.

Kram på er!!!! Tack för de fina orden Annika!!! Gillar dig också, gillar man Zara gillar man dig naturligt.

2009-06-25 @ 18:33:17
Postat av: Linda Piri

Så himla fint skrivet! =) Du är verkligen en sann vän Zara. Det ska du veta! Kan inte säga det här nog många gånger, men jag hoppas verkligen att jag kan komma ner till er snart! Pussa Ängla från mig!

2009-06-25 @ 20:24:14
Postat av: Eva-Marie

Vilken fin hyllning till din fina vän! Som du skriver så har man inte så många riktigt goda vänner, så dem ska man verkligen vara rädd om.

KRAMAR

2009-06-27 @ 14:14:32
URL: http://www.metrobloggen.se/evam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0