Tvillingarnas blivande rum..


Här är barnens rum :)
Ja en början, eller jag är så glad för Emil har kommit långt.
Skulle tagit en bild när det bara var reglat.
Här är en bild från när man står i dörren och tittar in.
Rakt ut från den väggen (som ska bli grå & ngt mer roligt på) kommer det stå en spjälsäng (den andra har vi inne hos så länge dom är så små. Dom delar ju säng i början). Över den kommer sänghimlen hänga :)
Brevis varje säng vill jag ha ngn form av träd (wallies eller målat) i rött & grönt.
I fönstret kommer det hänga gardiner.

Här ser ni väggen som är mittemot den andra väggen :)
Brevid "hålet" där det kommer att vara en lucka ska de två byråerna stå.
Golvet ska läggas om, men det kommer att bli ett trägolv som vi förmodligen målar ljusgrått.
På det grå golvet ska de randiga färgglada mattan ligga..

Här sitter Emil & fogar "sitt" rum som ligger vägg i vägg med barnens..
Här ska bli hans kontor & musikprylsrum..
Skönt att få i ordning på det oxå.
Har stått i "hallen" där uppe sedan inbrottet, då vi inte vågade ha det där nere längre..


Å vad jag längtar till jag får in å pyssla.
Men det dröjer lite innan bebisarna får flytta in.
Eftersom vi lägger en lackfärg på golvet så måste lukten förvinna först.
Kan ta ca 1 månad.
Fast man vill ju ändå ha dem i en säng i sitt eget sovrum i början..

Kom ut nu bebbarna ;) Vi kan inte vänta mer!!

Kommentarer
Postat av: mio

vad fint det blir, sicken snickare du har! Gör ni allt själva? Går själv och drömmer om hus en dag och man funderar ju på hur mycket man kan göra själv. Visste inte att ni haft inbrott, fy vad läskigt! Förstörde dom mycket?

Jag är tidig på jobbet idag, lite tråkigt, men jag ska hålla tummarna för att bebisarna kommer snart. Ha en bra dag!

2009-06-12 @ 07:03:20
URL: http://mmio.blogg.se/
Postat av: Anna-karin

ser riktigt bra ut! förstår att ni längtar och vi går på helspänn vi med och väntar! Hälsa

kram familjen i igelstorp

2009-06-12 @ 07:39:22
URL: http://akkro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0