värkar?

Dagen (fre) började med att jag gcik för att byta en av tröjorna vi köpt till farmor.
Kände när jag kom hem till henne att jag fick väldiga sammandragningar som tog sig ända ut i ryggen.
Det var anorlunna sammandragningar mot dem jag känt innan och extremt mer smärtsamma.
Gick hem och la mig en halvtimma för att sedan bege oss ut i skogen och isen med morfar.
Vi stannade näst intill precis vid isen, så det var inget ansträngade att vara med. Trots det så fortsatte smärtan men jämna mellanrum. Jag börjad känna en viss oro..

När jag kom hem ringde jag vårdcentralen som sa att jag skulle kontakta förlossningen.
Jag tänkte att jag avvaktar..
la mig å sov en stund men vaknade igen med smärtan..
Bestämde mig för att ringa in och dom ville att jag skulle komma in till förlossningen för en undersökning.

Fick vänta ett tag på doktorn som var ensam bland alla förlossningar (Bla en tvillingförlossning)..
När han sedan undersökte mig sa han plötsligt:
"Hur såg din livodertapp ut förra veckan?"
"Ja, bra tror jag" sa jag. Inte det vanliga man brukar tänka på direkt.
"Ja, ja får kolla proverna, återkommer snart" sa han och gick!!

Har aldrig varit så rädd.. Med den meningen trodde jag dom var halvvägs ut..
Även mamma som var med såg lite nervös ut (hon brukar alltid kunna hålla sig).

Efter några minuter var han tillbaka och sa att livmodertappen var mjuk och trattformad (ja fråga mig vad det betyder?) men att den oxå kunde vara det för att jag fött barn innan.
Jag skulle inte få åka hem!
Skulle få Briccanyl insprutat i benet för att få bort de kraftiga sammandragningarna..

Eftersom mamma & Anders skulle hämta Ängla hos Pappa & Carina blev jag kvar ensam..
Å så ensam och rädd har jag aldrig känt mig..
1000 tankar flög runt i huvudet. Skulle jag få föda fram dem nu så hade de förmodligen inte klara sig..
Levde dem? Var jag öppen?
Emil hade föreställnig  och jag ville inte oroa honom under den tiden. Men efter kl 22 ringde det en mycket orolig gråten man till förlossningen i Skövde..

Har inte sovit många timmar i natt..
Vid 4.00 kände jag återigen de kraftiga sammandragningarna och fick ytterligare en spruta..
Tankarna for runt..

i morse fick jag göra ett ultraljud där det visade sig att det såg bra ut. Så skönt.
Fick stanna några timmar för att se att sammandragningarna inte kom tillbaka..
Så för en halvtimma sedan kom jag hem igen..
Visst känner jag av det, men det har jag alltid gjort. Men de krafiga värkliknande smärtan är borta.

Så nu gäller vila! Tur attd et är Mello med godis ikväll :)

Kommentarer
Postat av: Zandra

sitter här med tårar i ögonen, skönt att de såg bra ut. tänker på er! kram i massor!

2009-03-07 @ 16:19:49
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Sofia H

Skönt att allt gik bra. Förstår att det va jobbigt. Ta hand om dej nu å VILA!!!

kram

2009-03-07 @ 16:31:12
Postat av: milo

oj, vad rädd jag blir och orolig, vill att du kommer hem ordentligt. Ta det lugnt och vila gumman, stackars dig och inte tala om Emil han måste fått en chock.Längtar efter er alla fem.Milo

2009-03-07 @ 17:02:26
Postat av: Jessa

Hej! Känner inte dig, eller Emil. Men brukar läsa din blogg och ville bara säga: Hoppas allt går bra och att de små liven håller sig därinne ett tag till... kram

2009-03-07 @ 21:49:53
URL: http://jezzaj.blogg.se/
Postat av: eva-marie

Stackare som fick uppleva detta. Förstår verkligen din oro och ängslan. Tur att du kom in till läkare och fick hjälp. Nu måste du vara riktigt rädd om dig själv och de små liven. KRAMAR

2009-03-07 @ 22:46:15
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: Jo Ev Sa To

Skönt att allt e bra nu Zara. Det här kommer att ordna sig, det vet jag.

Tänker på dig.

Alla hälsar till dig.

Kram från oss

2009-03-08 @ 01:21:24
Postat av: Maria Bredin

Urs men skönt att det är bättre nu

2009-03-08 @ 10:18:06
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Sandra Sirén

Fy, har tårar i ögonen, hann bli rädd och orolig......tur att det är bättre! TÄnker på Er och ta hand om er....Många kramar SANDRA

Ps Melvin fastnade så för Ängla att han pratar om henne nästan varje dag.....säger att hon är söt!!!

2009-03-08 @ 10:49:35
Postat av: carro

Det där lät inget vidare men nu håller vi tummarna!! E man på sjukhus e man iaf på bästa stället.. Det ordnar sig ska du se.. Pöss på kinden!!!

2009-03-08 @ 17:50:32
URL: http://caroline79.blogg.se/
Postat av: jennie

Usch! nu blir man ju orolig när du inte har uppdaterat, hoppas allt är bra...

2009-03-09 @ 08:06:52
Postat av: Carina Persson

Lilla Zara!



Vad skönt att höra att det gick bra, men tråkigt att höra att du fick gå igenom en sådan sak. All oro innan du fick veta något, osv. Jag förstår att du var väldigt rädd och att Emil också blev rädd, ledsen och chockad. Men du ska se att det kommer att gå bra. Du måste bara ta det så lugnt du kan, även om det är svårt ibland.



Jag har skickat mail till dig. Om du vill ha det jag skriver om i mailet, så hör av dig så fixar jag det.



Hälsa Emil och lilla söta Ängla och klappa lite på magen också från mig :-)



Kramar från



Carina och barnen

2009-03-09 @ 13:41:50
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Marica

VILA VILA!! Ta hand om dej nu tjejen! Kram!

2009-03-09 @ 22:22:26
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Marica

VILA VILA!! Ta hand om dej nu tjejen! Kram!

2009-03-09 @ 22:22:30
URL: http://maricaaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0